- 7 -
3. Het vernietigen van de in het tweede lid genoemde identiteits
kaarten gebeurt, onmiddellijk na inhouding of inlevering dan wel
na verloop van 3 maanden als bedoeld in artikel 19, aanhef onder
h, door versnippering, zodat reconstructie van de identiteits
kaart niet meer mogelijk is.
4. Het bepaalde in het tweede en het derde lid is niet van toepas
sing op het document waarin of waaraan wijzigingen zijn aange
bracht of op het document dat een valse identiteitskaart blijkt
te zijn.
5. Documenten waarop het vierde lid van toepassing is, worden door
burgemeester en wethouders aan de Centrale Recherche Informatie
dienst beschikbaar gesteld voor onderzoek.
Artikel 22
1. Een ieder die, anders dan voor ambtelijke doeleinden, in het be
zit is van een identiteitskaart waarvan hij niet de houder is,
draagt zorg dat het document zo spoedig mogelijk ter beschikking
komt van burgemeester en wethouders van de gemeente die het docu
ment hebben verstrekt.
2. Burgemeester en wethouders die de in het eerste lid bedoelde
identiteitskaart in hun bezit krijgen vernietigen deze identi
teitskaart op de wijze als bedoeld in artikel 21, derde lid, ten
zij uitreiking aan de houder mogelijk is.
Hoofdstuk 5Administratie
Artikel 23
1. Burgemeester en wethouders houden een administratie bij van de
verstrekte, uitgereikte, vermiste, gestolen, gevonden ingehouden
en aan de Centrale Recherche Informatiedienst ter beschikking
gestelde identiteitskaarten.
2. De administratie bevat het aanvraag-/identiteitsformulier, de
tweede pasfoto en voor zover van toepassing de verklaring over
de vermissing.
3. De gegevens in de administratie zijn op naam en op documentnum
mer toegankelijk.
4. Burgemeester en wethouders verstrekken op verzoek van burgemees
ter en wethouders van een andere gemeente binnen één week de
aanvraagbescheiden, als bedoeld in het tweede lid, in verband
met het bepaalde in artikel 12, tweede en derde lid.
Artikel 24
1. Het verstrekken, de vermissing, de diefstal, de inhouding en het
ter beschikking stellen aan de Centrale Recherche Informatie
dienst van een identiteitskaart wordt geregistreerd op de per
soonskaart.
2. In vak 23 van de persoonskaart worden de volgende gegevens met
betrekking tot de identiteitskaart opgenomen:
a. de code 'ID' en de datum van verstrekking;
b. het documentnummer;
c. de naam van de gemeente die het document heeft verstrekt;
d. in geval van inhouding van de identiteitskaart de code 'I'
en de datum van de inhouding;
e. in geval van vermissing of diefstal de code 'V' en de datum
van de schriftelijke verklaring over de vermissing;
STDGEM.ID/BV/7