- 7 - 3. Het vernietigen van de in het tweede lid genoemde identiteits kaarten gebeurt, onmiddellijk na inhouding of inlevering dan wel na verloop van 3 maanden als bedoeld in artikel 19, aanhef onder h, door versnippering, zodat reconstructie van de identiteits kaart niet meer mogelijk is. 4. Het bepaalde in het tweede en het derde lid is niet van toepas sing op het document waarin of waaraan wijzigingen zijn aange bracht of op het document dat een valse identiteitskaart blijkt te zijn. 5. Documenten waarop het vierde lid van toepassing is, worden door burgemeester en wethouders aan de Centrale Recherche Informatie dienst beschikbaar gesteld voor onderzoek. Artikel 22 1. Een ieder die, anders dan voor ambtelijke doeleinden, in het be zit is van een identiteitskaart waarvan hij niet de houder is, draagt zorg dat het document zo spoedig mogelijk ter beschikking komt van burgemeester en wethouders van de gemeente die het docu ment hebben verstrekt. 2. Burgemeester en wethouders die de in het eerste lid bedoelde identiteitskaart in hun bezit krijgen vernietigen deze identi teitskaart op de wijze als bedoeld in artikel 21, derde lid, ten zij uitreiking aan de houder mogelijk is. Hoofdstuk 5Administratie Artikel 23 1. Burgemeester en wethouders houden een administratie bij van de verstrekte, uitgereikte, vermiste, gestolen, gevonden ingehouden en aan de Centrale Recherche Informatiedienst ter beschikking gestelde identiteitskaarten. 2. De administratie bevat het aanvraag-/identiteitsformulier, de tweede pasfoto en voor zover van toepassing de verklaring over de vermissing. 3. De gegevens in de administratie zijn op naam en op documentnum mer toegankelijk. 4. Burgemeester en wethouders verstrekken op verzoek van burgemees ter en wethouders van een andere gemeente binnen één week de aanvraagbescheiden, als bedoeld in het tweede lid, in verband met het bepaalde in artikel 12, tweede en derde lid. Artikel 24 1. Het verstrekken, de vermissing, de diefstal, de inhouding en het ter beschikking stellen aan de Centrale Recherche Informatie dienst van een identiteitskaart wordt geregistreerd op de per soonskaart. 2. In vak 23 van de persoonskaart worden de volgende gegevens met betrekking tot de identiteitskaart opgenomen: a. de code 'ID' en de datum van verstrekking; b. het documentnummer; c. de naam van de gemeente die het document heeft verstrekt; d. in geval van inhouding van de identiteitskaart de code 'I' en de datum van de inhouding; e. in geval van vermissing of diefstal de code 'V' en de datum van de schriftelijke verklaring over de vermissing; STDGEM.ID/BV/7

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1992 | | pagina 57