Pagina 2 gen voor de Bestuursacademies Noord-Nederland en Randstad, expliciet de bereidheid uit spreken een bijdrage te leveren aan de nieuwe organisatie. Omdat de Gemeenschappelijke Regeling Rand stad weer bestaat uit onderliggende Gemeenschappelijke Regelingen kost de besluitvorming daar meer tijd dan nodig is in Noord-Nederland. Om tempo in het fusieproces te houden wordt nu in twee stappen gefuseerd. 3. Aanpak voor de Bestuursacademie Noord-Nederland Voor de Bestuursacademie Noord-Nederland is de volgende drieluik aan de orde: privatisering van de academie door overdracht aan de stichting Bestuursacademie Oost Noord-Nederland omvorming van de Gemeenschappelijke regeling Noord-Nederland tot een vangnetvoorziening voor doorlopende werkgeversverplichtingen en in het kader van de privatisering aan de stich ting afgegeven garanties en zekerstellingen vernieuwing van de gewenste verankering van het bestuursdienstonderwijs met het open—' baarbestuur door vorming van een steunvereniging, waarvan de deelnemers aan de GR 1 kunnen worden. Voorstellen hieromtrent zijn voorgelegd aan het Algemeen bestuur van de GR die daarover op 21 juni 2001 heeft beslist. In dat kader worden u hierna enkele besluiten voorgelegd, die behoren tot de competentie van u als besluitvormend orgaan van onze gemeente. 4. Omvorming Gemeenschappelijke Regeling Noord-Nederland Het Algemeen Bestuur van de Gemeenschappelijke Regeling Bestuursacademie Noord-Nederland zal op 21 juni 2002 besluiten de GR om te vormen tot een vangnetvoorziening voor na privatise ring doorlopende werkgeversverplichtingen. Daartoe zal de tekst van de regeling worden gewij zigd. Op grond van de verplichting, voortvloeiend uit artikel 2.2 van de regeling, ontvangt u hier bij het betreffende voorstel van het dagelijks bestuur van de GR. Voor de achtergronden van en toelichting op dit voorstel verwijzen wij u naar ter inzage liggend stuk. Wij stellen u voor om in te stemmen met de voorgestelde wijzigingen. Deze omvorming heeft tot gevolg dat wij als deelnemer aan de GR de komende jaren een geringe bijdrage ter dekking van deze doorlopende lasten verschuldigd zullen zijn. Eerste ramingen wijzen in de richting van een bedrag als opgenomen in onderstaande tabel. Tabel raming van de per deelnemer na privatisering op jaarbasis doorlopende lasten Deelnemer Raming van de jaarlijks terugkerende bijdrage Gemeenten 0,07 per inwoner Provincies 5.272,-- WaterschapDen met 001-075 medewerkers 177,- WaterschaDDen met 076-150 medewerkers 295,- WaterschapDen met 151 of meer medewerkers €413,- 5. Toetreding tot steunvereniging Bestuursacademie Met de overdracht van personeel, activiteiten en exploitatie door de Gemeenschappelijke Regeling Bestuursacademie Noord-Nederland vervalt niet alleen de bestuurlijk/financiële verantwoordelijk heid van de deelnemers voor de academie, maar ook de binding van de deelnemende gemeente, provincies en waterschappen in de regio met het bestuursdienstonderwijs. Het AB van GR ervaart dat als een verschraling, die niet wenselijk wordt geacht. Het bestuursdienstonderwijs is gebaat bijlage bi varaeHiundiging BANN/abbb/2

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2002 | | pagina 30