In een later stadium is een aanbod binnengekomen van Empatec NV uit Sneek. Deze is wel mee genomen in de beoordeling alhoewel deze niet specifiek aan de hand van het door ons geformu leerde bestek is geschreven. Let wel het gaat hier alleen om de Wiw. ID is niet beschreven. De uitgebrachte offertes zijn op de door ons gevraagde onderdelen beoordeeld. Door op onderde len te laten offreren kon een vergelijk worden gemaakt van de verschillende werkprocessen die gehanteerd worden om de Wiw en ID uit te kunnen voeren. Hierbij werd ook de optie openge houden dat elke organisatie (waaronder de gemeente zelf) een deel van de keten zou uit gaan voeren. Er heeft zowel met de Stichting Werkwijzer als Traject BV een persoonlijk gesprek plaatsgevonden in verband met de vanuit de afdeling gewenste toelichting op bepaalde onderdelen. De overige twee organisaties hebben om organisatorische redenen van het verzoek om offerte afgezien. Oo basis van de wel ingediende offertes en de gesprekken is dit voorstel voor gunning tot stand oekomen (zie bijlage 3 De wegingsfactor was hierbij 70% kwaliteit en 30% prijs. Kwaliteit op grond van de uitstroombevordering en marktgerichtheid levert zo is de ervaring inmiddels namelijk meer op dan een lage prijs voor uitvoeringskosten. Hetnkatinetnheeft in het zogenaamd Strategisch Akkoord aangegeven dat de uitvoering en finan- cierina van de Wiw en ID anders wordt. De nadruk komt meer dan ooit op uitstroom (jaarlijks zo'n 30%) te liggen. Daarbij wordt de gemeente nadrukkelijk op het hart gedrukt de vrijkomende plekken niet meer in te vullen. In de plaats van de huidige inzet van geoormerkte middelen komt er een vrij reintegratiebudget waarbinnen de gemeente ook middelen in kan zetten voor gesubsidieerde arbeid. Op dit moment is echter niet bekend wat dit voor financiële gevolgen heeft voor de gemeente. Omdat de uit- voerder uiteraard wel haar organisatie moet inrichten op onze Wiw-ers is toch besloten een mi nimum aantal Wiw-ers te garanderen wat betreft de uitvoeringskosten. Net als voorgaande jaren is de taakstelling het maximum namelijk 41Op basis van dit maximum is het voorstel om het minimum op (het aantal dat overblijft bij 30% uitstroom van 41) op 28 te stellen. Financiën: Uitqangspunt is een budgettair neutrale uitvoering van de WIW en ID. Wiw: dekking via het Fwi-werkdeel, het normbudget en de opbrengsten uit de inleenvergoedingen ID-banen: dekking via de ID-subsidie De uitvoering ie in handen van Traject BV en ij dragen ook zorg voor de overdracht. De Wiw-ers en ID-ers worden op de hoogte gesteld van de wijzigingen. Met de gemeente zal, zeker met oog od nieuwe ontwikkelingen in de eerste periode regelmatig overleg plaatsvinden. Per kwartaa vindt sowieso een beleidsoverleg plaats over de voortgang. Daarnaast vindt er regelmatig tussen tijds contact plaats via uitvoeringsniveau. Het^mrtract met de Stichting Werkwijzer is op 30 september jl. via fax en brief conform de hui- dige éénjarige overeenkomst opgezegd. Pagina 2 11 .voorstel, wiw en id 2003/ /2

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2002 | | pagina 54