6 fasering Abw S 200 o 150 - 100 - üfase 1 fase 2 fase 3 fase 4 1-1-1998: 1-1-1999: 1-7-2000: jaar 1-7-2001: 1.1.1 Trajecten fase 1 Vanaf 1 juli 2001 vindt de activering van onze fase 1-clienten plaats in het Cwi. Het Cwi is zowel verantwoordelijk voor de huidige fase 1-clienten alsmede de cliënten die zich nieuw inschrijven. Het Cwi voert de bemiddelingsgesprekken met als doel fase 1 cliënten snel uit te laten stromen naar werk. Het eerste bemiddelingsgesprek wordt gekoppeld aan de werkintake de tweede wordt gekoppeld aan de uitkeringsintake. De daarop volgend bemiddelingsgesprekken vinden plaats in een regelmatig terugkerend patroon. Lukt de uitstroom niet binnen zes maanden dan komt de cliënt in fase 2 en valt daarmee onder de verantwoording van de gemeente. De termijn die tussen de werkintake en uitkeringsintake zit bedraagt voor fase 1 cliënten minimaal 10 en maximaal 15 werkdagen. Taakstelling 2003: Uitvoering Service Niveau Overeenkomst (SNO) §1.1.2 Trajecten fase 2 en fase 3 Vanaf 1 januari 2002 is de reïntegratiemarkt opengesteld en zijn wij als gemeente niet meer verplicht bij een bepaald reïntegratiebedrijf trajecten in te kopen. Het voldoen aan de inkoopeis zoals genoemd in de Suwi-wetgeving is een belangrijk onderdeel voor de reïntegratie van werkzoekenden en zal in het komende begrotingsjaar verder vormgegeven moet worden. Bemiddeling naar de arbeidsmarkt is de eerste inzet waarbij van een succesvol bemiddelingstraject uitgegaan wordt indien de uitkeringsgerechtigde niet binnen een half jaar terugkeert in de bijstand. In de SNO is de afspraak gemaakt dat het CWI binnen 8 werkdagen de gegevens en bewijsstukken die voor het vaststellen van het recht op een uitkering noodzakelijk is overdracht aan de gemeente. Na de werkintake wordt bij cliënten die niet als fase 1 zijn geïndiceerd (de zogenaamde nader te bepalen cliënten) de uitkeringsintake binnen maximaal vijf dagen plaats. io 50 - Beleidsplan sociale zaken 2003 gemeente Boarnsterhim

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2003 | | pagina 25