§3.7 Voorlichting Steeds meer burgers in onze gemeente worden geconfronteerd met regelingen die door de afdeling Sociale Zaken worden uitgevoerd. Dit is een gevolg van het fert dat d riLove heid in toenamende mate taken op het gebied van werk. zorg en inkomen b„ de m»ente neerlegt Voorlichting is dan met name noodzakelijk omdat het gezien de aard »-it om zaken gaat die vaak zeer essentieel zijn voor het Ie,den van een nrceotabel bestaan. De communicatie moet zich richten op het vergroten van de bekendheid en het opheffen van barrières die de doelgroep ervaart om een beroep op d,e voorzieningen te doen. Naast =eb~ik 'nf0rTrr^"K^aa, zoals over het gemeentelijk minimabeleid en gemaakt nlobaai alle rechten en plichten van cliënten aan de orde komen. menSen 016 06 Uitkerin9 k0meP Samen m6t een folder van de cliëntenraad. iwmust is er informatie beschikbaar via de website. Voorlichting en de mate van h nhPid zullen in ieder geval gesprek van onderwerp blijven. Op basis van de "esultatenllan aan gahoudan klanttavradenheidsondarzoak zijn verbeterpunten opgastald rÄS. van da dianstvarlaning nog vardar ta verbeteren Daza resultaten akrrnedelfe vastgestelde varbatarpuntan zijn inmiddels ter besluitvorming aan u vnnroelead Een van deze punten is in iadar geval het verbeteren van de Wormatfavoorzianing in da vorm van hat ragalmatig uitbrengen van aan nieuwsbrief. ^T'v^beterpunten klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren voor 1 juli 2003. 23 Beleidsplan sociale zaken 2003 gemeente Boarnsterhim

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2003 | | pagina 42