Pagina 5
De agenda.
Artikel 12.
1Voordat de schriftelijke oproep wordt verzonden, stelt de voorzitter de agenda van de ver
gadering voorlopig vast.
2. Bij aanvang van de vergadering stelt de grondcommissie de agenda vast.
Notulen.
Artikel 13.
1De notulen van een vergadering worden niet rondgedeeld, maar liggen uitsluitend voor de
leden ter inzage bij de griffier.
2. Bij het begin van de vergadering worden, zo mogelijk, de notulen van de vorige vergaderina
vastgesteld.
3. De leden en voor zover aanwezig geweest bij de vergadering waarop de notulen van toe
passing zijn, burgemeester en wethouders en de secretaris, hebben het recht een voorstel
tot wijziging van de notulen aan de grondcommissie te doen, indien de notulen onjuistheden
bevatten of niet duidelijk weergeven hetgeen gezegd of besloten is. Een voorstel tot veran
dering dient voor de vaststelling van de notulen bij de commissiegriffier te worden inge
diend.
4. De notulen moeten inhouden:
a. de namen van de voorzitter, de griffier, de commissiegriffier, de burgemeester en de
wethouders, de secretaris en de ter vergadering aanwezige leden, allen voorzover
aanwezig, afzonderlijk wordt vermeld welke leden afwezig waren.
b. een vermelding van de zaken die aan de orde zijn geweest;
c. een zakelijke samenvatting van het gesprokene met vermelding van de namen der
aanwezigen die het woord voerden;
d. een samenvatting van het advies aan de raad onder vermelding van de namen van de
leden die mededeling hebben gedaan van hun goed- of afkeuring, en met aantekening
van de namen van de leden die zich niet uitgelaten hebben;
5. De notulen worden opgesteld onder de zorg van de griffier.
6. Tijdens deze vergadering neemt de grondcommissie een beslissing over het al dan niet
openbaar maken van deze notulen. De vastgestelde notulen worden door de voorzitter en
de commissiegriffier ondertekend.
08. Verordening op de grondcommissies 2004/ablh/5