Pagina 4 Kanttekeningen: Verkoopactiviteiten zijn passend binnen het in ontwikkeling zijnde watergebonden bedrijventerrein Frisia Het in ontwikkeling zijnde bedrijventerrein Frisia is juist gericht op dergelijke bedrijfsmatige activi teiten en niet op verhuur van ligplaatsen. Bedrijfsmatige activiteiten vereisen een andere inrich ting en ontsluiting van een terrein dan bij verhuur van ligplaatsen. Er dient bij Ruimtelijke Orde ning te worden gewaakt over ongewenste en gewenste functiemenging. Waarbij duidelijk voorop staat dat de gevraagde vrijstelling voor verkoop en reparatie zal leiden tot ongewenste functie menging. Er is overleg gevoerd met: Ruimtelijke Ordening, Bouw- en woningtoezicht, Grondzaken, Nieuwe werken en onderhoud. Financiën: Het staat direct belanghebbenden vrij om na het verlenen van vrijstelling en bouwvergunning en verzoek tot schadevergoeding in het kader van artikel 49 van de Wet op de Ruimtelijke Ordenint. in te dienen. Uitvoering: Niet van toepassing. Communicatie: Indien de raad besluit tot gedeeltelijk gegrond verklaring van de ingebrachte zienswijze zullen aan vrager en belanghebbenden schriftelijk van uw besluit op de hoogte worden gesteld. Hierbij wordt aan aanvrager meegedeeld dat de aanvraag dient te worden aangepast conform het raads besluit. Nadat de aangepaste tekeningen zijn ontvangen, zal het bouwplan gedurende vier weken ter inzage worden gelegd. Raadscommissie(s) De voorzitter van de commissie heeft geconcludeerd dat het voorstel een B-stuk is. Tijdens de raadscommissievergadering is gevraagd om nadere informatie en toelichting op een aantal punten. Deze punten zijn: 1bijsluiten overeenkomst in kader van realisering Staande Mastroute; 2. wat is de breedte van de vaargeul van het Biensmakanaal; 3. Opstapplaats Trijehûs, welke ruimte blijft er over (afmetingen parkeerplaatsen, bereikbaar heid steigers); 4. Eigenaar baggermaterieel overzijde ligt er illegaal. Ad 1De overeenkomst in het kader van de realisering Staande Mastroute ligt bij de stukken ter inzage; Ad 2. Bij de stukken ligt een dwarsprofiel ter inzage van het Biensmakanaal ter hoogte van de steigers. Dit dwarsprofiel komt van de bestektekeningen die zijn gemaakt in 2000 voor de aanleg van het Biensmakanaal. Daarop is te zien dat bij de realisering van de aanleg steigers op waterspiegelhoogte een breedte van 35 meter overblijft en een vaargeul van 30 meter. Deze maten komen overeen met die van het gehele verdere tracé en zijn dus voldoende. 09. rojw409 inspraakreacties bouwaanvrarg steigers Garde Jagerswei te Grou/rowj/4

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2004 | | pagina 26