Pagina 2 De kosten worden als volgt begroot: Poort/inritconstructie bij kruising Albadawei 7.500,00 Aanbrengen 4 drempels incl. waarschuwingsborden en taluudstrepen 22.000,00 Aanbrengen 3 ribbels incl. waarschuwingsborden 3.000,00 32.500,00 In de evaluatie is ook gekeken naar het vrachtverkeer. Een algemene klacht in het gebied was namelijk dat er veel vrachtauto's rijden die ook nog eens veel te hard rijden. Het College is van mening, en ook de raadscommissie heeft dit aangegeven, dat de wegen in de Legeaën waar het vrachtverkeer betreft uitsluitend bedoeld zijn voor bestemmingsverkeer. Rond het gebied liggen uitstekende daarvoor ingerichte wegen van hogere orde. Dat betekent dat de volgende wegen worden afgesloten voor vrachtverkeer (bestemmingsverkeer uitgezonderd).: Bûtlânswei vanaf de rotonde tot aan de Mardyk De Albadawei De Hartsta wei De Poppenwiersterdyk De Mardyk De Abbengawiersterdyk/Grienedyk. De kosten voor het aanbrengen van borden wordt begroot op 2.500,00 Argumenten: 1.1 Met het treffen van de maatregelen worden de weggebruikers geattendeerd op, en gedwon gen tot, de gewenste verkeerssnelheid. 1.2 Met deze inrichting wordt het voor de politie mogelijk handhavend op te treden. 1.3 Het verkeersbesluit tot het verbieden van vrachtverkeer dient te worden ondersteund door het plaatsen van borden. Kanttekeningen: nvt Er is overleg gevoerd met: nvt Financiën: De dekking kan worden gevonden in de in het Meerjareninvesteringsplan in 2005 voorgestelde investering "Inrichting 30 en 60 km-gebieden" groot 57.000,00 Uitvoering: Voorjaar 2005 en na het nemen van een verkeersbesluit tot het verbieden van vrachtverkeer. Communicatie: Raadscommissie(s) De Commissie WWR heeft op 7 september 2004 ingestemd met de openstelling van de Bûtlâns- wei voor autoverkeer. Met betrekking tot het treffen van maatregelen was de algemene mening dat dit op een goedkope wijze zou moeten worden uitgevoerd 05. nwjl420 krediet snelheidsremmende maatregelen Bûlânswei/nwjl/2

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2004 | | pagina 8