Scenario
Voordelen
Nadelen
1Continuering huidig beleid
Komt tegemoet aan de wensen
van omwonenden en de AN-
DO;
Sluit aan op huidige afspraken
aangaande het georganiseerd
taxivervoer (vervoer gegaran
deerd);
Heeft geen directe financiële
gevolgen;
Heeft geen invloed op de hui
dige inzet van politie.
Komt niet tegemoet aan de
wens van de lokale horeca;
Geen ruimere mogelijkheden
voor horecabezoekers;
Er wordt niet direct invulling
gegeven aan de wens van
KHN, de leges af te schaf
fen/te verlagen (behoeft apart
traject in het kader van de le
gesverordening 2006).
2. Verruiming tot 03.00 uur
Kom tegemoet aan de wensen
van omwonenden en de AN-
DO;
Sluit aan op huidige afspraken
aangaande het georganiseerd
taxi-vervoer;
Heeft geen invloed op de hui
dige inzet van politie;
Komt tegemoet aan de wens
van KHN de leges af te schaf
fen/te verlagen. Besluitvorming
omtrent dit onderwerp is afge
rond;
Afschaffen vergunningen bete
kent een ontlasting van het
administratieve proces.
Afschaffen van de leges heeft
negatieve financiële gevolgen
voor de gemeentelijke begro
ting;
Komt niet tegemoet aan de
wensen van KHN een ruimere
sluitingstijd te mogen hante
ren;
Biedt aan horecabezoekers
geen ruimere mogelijkheden.
3. Verruiming tot 05.00 uur
Komt tegemoet aan het ver
zoek van KHN, afdeling Boarn-
sterhim;
Biedt ruimere mogelijkheden
aan horecabezoekers;
Komt tegemoet aan wens van
KHN de leges af te schaffen/te
verlagen. Besluitvorming om
trent dit onderwerp is afge
rond;
Afschaffen vergunningen bete
kent een ontlasting van het
administratieve proces.
Noodzaakt tot een herziening
van georganiseerd taxiver
voer;
Inzet van politie moet anders
georganiseerd worden;
Komt niet tegemoet aan de
wensen van omwonenden en
de ANDO;
Afschaffen van de leges heeft
negatieve financiële gevolgen
voor de gemeentelijke begro
ting.
De behandeling van het opiniërende voorstel heeft de bevestiging opgeleverd, dat de meningen
over dit onderwerp verschillen. Dit geldt zowel voor de insprekers, als voor de raadsfracties.
Duidelijk is geworden, dat de reacties voor een deel ook worden bepaald door de onzekerheid
omtrent de mogelijkheden in de praktijk (zal er bijv. sprake kunnen zijn van een goed systeem van
taxivervoer bij een meer gespreid vertrek van bezoekers) en de effecten (zal er bijv. voor wat be
treft de overlast sprake zijn van een vermindering door de grotere spreiding van de vertrekkende
horecabezoekers of betekent die grotere spreiding dat de overlast 's nachts langer zal duren?).
Pagina 4
09 Proef Sluitingstijden/jzgk/4