Scenario Voordelen Nadelen 1Continuering huidig beleid Komt tegemoet aan de wensen van omwonenden en de AN- DO; Sluit aan op huidige afspraken aangaande het georganiseerd taxivervoer (vervoer gegaran deerd); Heeft geen directe financiële gevolgen; Heeft geen invloed op de hui dige inzet van politie. Komt niet tegemoet aan de wens van de lokale horeca; Geen ruimere mogelijkheden voor horecabezoekers; Er wordt niet direct invulling gegeven aan de wens van KHN, de leges af te schaf fen/te verlagen (behoeft apart traject in het kader van de le gesverordening 2006). 2. Verruiming tot 03.00 uur Kom tegemoet aan de wensen van omwonenden en de AN- DO; Sluit aan op huidige afspraken aangaande het georganiseerd taxi-vervoer; Heeft geen invloed op de hui dige inzet van politie; Komt tegemoet aan de wens van KHN de leges af te schaf fen/te verlagen. Besluitvorming omtrent dit onderwerp is afge rond; Afschaffen vergunningen bete kent een ontlasting van het administratieve proces. Afschaffen van de leges heeft negatieve financiële gevolgen voor de gemeentelijke begro ting; Komt niet tegemoet aan de wensen van KHN een ruimere sluitingstijd te mogen hante ren; Biedt aan horecabezoekers geen ruimere mogelijkheden. 3. Verruiming tot 05.00 uur Komt tegemoet aan het ver zoek van KHN, afdeling Boarn- sterhim; Biedt ruimere mogelijkheden aan horecabezoekers; Komt tegemoet aan wens van KHN de leges af te schaffen/te verlagen. Besluitvorming om trent dit onderwerp is afge rond; Afschaffen vergunningen bete kent een ontlasting van het administratieve proces. Noodzaakt tot een herziening van georganiseerd taxiver voer; Inzet van politie moet anders georganiseerd worden; Komt niet tegemoet aan de wensen van omwonenden en de ANDO; Afschaffen van de leges heeft negatieve financiële gevolgen voor de gemeentelijke begro ting. De behandeling van het opiniërende voorstel heeft de bevestiging opgeleverd, dat de meningen over dit onderwerp verschillen. Dit geldt zowel voor de insprekers, als voor de raadsfracties. Duidelijk is geworden, dat de reacties voor een deel ook worden bepaald door de onzekerheid omtrent de mogelijkheden in de praktijk (zal er bijv. sprake kunnen zijn van een goed systeem van taxivervoer bij een meer gespreid vertrek van bezoekers) en de effecten (zal er bijv. voor wat be treft de overlast sprake zijn van een vermindering door de grotere spreiding van de vertrekkende horecabezoekers of betekent die grotere spreiding dat de overlast 's nachts langer zal duren?). Pagina 4 09 Proef Sluitingstijden/jzgk/4

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2005 | | pagina 19