Dit vervangende tracé heeft inmiddels definitieve vormen aangenomen, de gemeenteraad heeft het tracé bij besluit van 20 april 2004 vastgesteld en er zijn procedures gestart voor twee nieuwe bestemmingsplannen, één voor het westelijke tracé en één voor het te rugbrengen van de gronden in het oostelijke tracé naar de voordien van kracht zijnde be stemmingen. De planologische maatregel kan voor belanghebbende een nadeliger positie tot gevolg hebben waaruit op de voet van artikel 49 WRO voor vergoeding vatbare schade voort vloeit, maar het recht op deze vergoeding doet zich pas voor wanneer voldoende zeker heid bestaat over de realisering van de Staande Mastroute volgens het oostelijke tracé om Wergea en vervalt op het moment dat het bestemmingsplan "Staande Mastroute" wordt gevolgd door een plan dat de bestemmingen terugbrengt naar de voorgaande situa tie. Op grond van vorenstaand adviseert de commissie de raad het ingediende verzoek om vergoeding voorhands af te wijzen en afhankelijk van de verdere ontwikkelingen opnieuw in behandeling te nemen c.q. definitief af te wijzen. Kanttekeningen: Niet van toepassing. Er is overleg gevoerd met: Niet van toepassing. Financiën: Niet van toepassing. Uitvoering: Niet van toepassing. Communicatie: Niet van toepassing. Raadscommissie(s) De voorzitter van de commissie heeft geconcludeerd dat het voorstel een A-stuk is. Bijlagen: Niet van toepassing. Pagina 2 08. planschadeverzoek Wartensterdyk 6 ts Wergea (rogh601)/rogh/2

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2006 | | pagina 21