Pagina 4 De hear Bouma (VVD): De VVD kin har yn alle punten fine. Hoe sit it mei de taskriuwing fan oe- ren (ek yn relaasje ta ynhier fan tredden)? De VVD hat ek belang by de analyze fan de hurdheid fan de begrutting. De hear Van der Meer (GB): Sluit zich aan bij de VVD. GB steunt de PvdA aangaande het instel len van een auditcommissie. De hear Zijlstra (CDA): It CDA giet akkoart mei it foarstel. Hy kin net meigean mei de oprop fan oaren foar fierder ûndersyk. Dat binne saken dy't te meitsjen hawwe mei de útfiering. Salang't it kolleezje binnen de budzjetten bliuwt, hoecht men dat net fierder te Ondersykjen. By in audit- kommisje krijt men spesjalisten binnen de ried en dêr is it CDA net foar. De hear Douma: Sheet 11 was eerder op een vorige bijeenkomst al behandeld. Voor de inhuur van extra personeel is vorig jaar ook aandacht gevraagd. Daarover komt een rapportage in het kader van de managementletter. Men doet daarin een aanzet voor onderzoek van de apparaats kosten en urenschrijven. Griffier Frensel: Het presidium heeft hem de opdracht gegeven om het voorstel van een audit commissie uit te werken. Dat komt binnenkort naar de raad. Wethâlder Van der Meulen: Hy hopet dat it takom jier flotter giet. It kolleezje kin net de eigen kontrôlenoarmen fêststelle. It is yn oerlis mei de griffier dien. De foarsitter: Stelt fêst dat men akkoart is. De hear Bouma (VVD): De VVD soe wol in oanfoljend ûndersyk hawwe wolle. Griffier Frensel: Het heeft geen zin om aanvullend onderzoek te verrichten als de meerderheid van de raad daarvoor niet voelt. De foarsitter: Betanket de akkountants foar de taljochting. 3.3 Tariedingsbeslut bestimmingsplan "Akkrum, bedrijventerrein Spikerboor en Polsleatwei De foarsitter: Der is in lytse omissy. Der wie wol in ynsprekker. De hear Overbeek: Hij spreekt namens autobedrijf Fennema. In 1994/1995 is er regelmatig over leg geweest over een nieuw te bouwen tankstation in Akkrum. Naar aanleiding van dat overleg heeft men als bedrijf het besluit genomen om een tankstation te bouwen op Spikerboor aan de Feansterdyk. De realisatie van de A32 heeft later plaatsgevonden. Het viaduct was eerst voor langzaam verkeer bestemd. Het verkeer rijdt echter toch door Akkrum waardoor er minder ver keer langs het tankstation komt. Het is meerdere keren in de periode 1998-2004 bij het college aangekaart. In de plannen voor Spikerboor is een randweg gepland, die buiten Spikerboor om loopt, waardoor het tankstation nog meer buiten de verkeersroutes komt te liggen. Men heeft daar in 2005 bezwaar tegen gemaakt. De Feansterdyk verliest zijn doorgangsfunctie. Het be zwaar is niet-ontvankelijk verklaard omdat het bestemmingsplan alleen de aanleg van een rand weg mogelijk maakte. In januari 2006 is er weer een stuk ter inzage gelegd. De advocaat van het bedrijf heeft hierop via een brief op 30 januari gereageerd en er is tot op heden niet door de ge meente op gereageerd ondanks een herinnering en een aanspreken van de wethouder op de zaak. Hij heeft het gevoel niet serieus genomen te worden. Men is niet benaderd om een toelichting te mogen geven op het ontwerpbestemmingsplan. Hij vraagt de aandacht van de raad voor deze zaak. Tot twee keer toe is er niet op een bief van zijn advocaat gereageerd. Men heeft binnen het 1 03 ferslach 07112006/absh/4

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2006 | | pagina 29