Deloitte. Bijlage 1 Totstandkoming vraag inhuur derden 10 4 december 2006 Brf.002.3110799620/ekl Vraag aan accountant, tijdens pre-audit van 26 september 2005 Wat wil men weten over het bedrag aan inhuur derden? Hoe is het formeel geregeld en werkt het ook zo? Waarom inhuur derden? Deze vragen zijn in overleg met de griffier concreter gemaakt door aan de fractievoorzitter verduidelijking te vragen. Dit heeft tot de volgende verduidelijking Verduidelijking VVD Wie wordt waarvoor ingehuurd reden van inhuur kosten inhuur/ dekking kosten inhuur m.a.w. aangeven waar de kosten van inhuur derden terecht komen in relatie met hiervoor beschikbare budgetten onderuitputting budgetten aanwenden andere beschikbare dekkings middelen en of doorbelasting intern/extern en projecten. Bijvoorbeeld kosten inhuur totaal (spec.) 100.000 dekking: begroting 30.000, niet ingevulde vacature 45.000, en proj. SMR 20.000 Resultaat: een Tekort van 5.000. Verduidelijking FNP Nei oanlieding fan dyn beijocht oer it neier konkreet formuleaijen fan ús fraach oer de ynhier fan tredden, steld yn de kommisje BMM fan 26 septimber 2005, it folgjende: - wat is it totaalbedrach, dat wy jierliks besteegje oan de ynhier fan tredden? - oer de ynhier fan tredden is in beliedsline ôfpraten. Hâldt it kolleezje him oan dizze beliedsline en wer wykt dat óf en werom? - wurdt de ynhier fan tredden oanbestege? Sa net, wat is derfan de reden? Uiteindelijk voorstel accountant Om antwoord te krijgen op de vraag is het van belang dat het college inzicht geeft in het totaalbedrag aan inhuur derden en een specificatie hiervan. In de specificatie wordt aangegeven- Wie wordt waarvoor ingehuurd reden van inhuur kosten inhuur/ dekking kosten inhuur. Tevens geeft het college aan wat de beleidslijn is omtrent de inhuur van derden en welke andere regels van toepassing zijn op de inhuur van derden (bijv. inkoop- en aanbestedingsregels).

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2006 | | pagina 28