Dienstverleningsprofiel Gemeente Boarnsterhim versie 1.0 1.2 Het dienstverleningsprofiel Het beleid in de organisatie is bepalend voor de koers. Dit beleid moet kunnen rekenen op draagkracht en haalbaarheid, maar is daarna ook te beschouwen als interne wetgeving. Het dienstverleningsprofiel is vanaf het moment van vaststelling de grondslag voor de inrichting van de bedrijfsprocessen. Dit schept duidelijkheid en een fundament waarover geen discussie meer hoeft te worden gevoerd. Bij het bepalen van de richting staat het belang van de inwoner of andere belanghebbende voorop, tenzij er andere zwaarder wegende belangen zijn. Het profiel beoogt een beeld te geven van de toekomstige en/of gewenste dienstverlening. Hierin spelen vele factoren een rol. Over elf uitgangspunten is met meer dan 80 medewerkers uit de gemeente, het management, bestuur en raadsleden een standpunt ingenomen. Allen zijn actief betrokken bij de ontwikkeling van dit dienstverleningsprofiel en hiermee is maximaal gebruik gemaakt van alle kennis en inzichten in Boarnsterhim. De ingebrachte factoren zijn naar beste vermogen geïnventariseerd en in deze notitie gerubriceerd weergegeven. Dit profiel is niet statisch, het kan in de loop van de jaren, als gevolg van ontwikkelingen of voortschrijdend inzicht, wijzigen. 1.3 Schrijfwijze van deze notitie Bij het te behandelen onderwerp wordt eerst het kader gegeven in de vorm van een beschrijving en/of definitie. Vervolgens wordt per onderwerp aangegeven wat de geambieerde eindtermen zijn en hoe deze er uit kunnen/zullen zien. 1.4 Doel van deze notitie Het doel van deze notitie is tweeledig: a) het dienstverleningsprofiel wordt als zelfstandig document in beraad gebracht. Na besluitvorming kan het dienen als richting gevend aan de gemeentelijke organisatie; b) het dienstverleningsprofiel wordt gebruikt als basis voor het optimaliseren van de publieksdienstverlening. dicnstvcrlcningsproficl Boarnsterhim - (versie 1.0) 4-4-2007 pag 5 van 18

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2007 | | pagina 30