Dienstverleningsprofiel
Gemeente Boarnsterhim
versie 1.0
2.2 Missie van de dienstverlening
De missie van de dienstverlening richt zich van buiten naar binnen. Hoe willen wij als
raadslid, bestuurder, medewerker van de organisatie, dat er over onze dienstverlening van de
gemeente Boarnsterhim wordt gesproken? Het beeld dat je wordt gegeven door inwoners,
belangengroeperingen en relaties van de gemeente moet een positieve sfeer uitademen.
We laten de individuele (ondernemende) burger aan het woord:
Ik weet waar ik aan toe ben
o De communicatie laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
o Ik word goed geïnformeerd wat de stappen zijn die op mijn vraag volgen. Er
wordt met mij een duidelijke afspraak gemaakt over het vervolg. Ik kan erop
vertrouwen dat er met mij contact wordt gezocht voor de verdere afhandeling.
Ik heb in feite maar met één ingang te maken
o Ik kan op één duidelijke ingang terecht met al mijn vragen. Deze ingang is de
publieksdienstverlening van de gemeente Boarnsterhim.
Ik ontmoet betrokken en deskundige medewerkers
o Wanneer ik met de medewerkers van de gemeente spreek of schrijf, blijkt dat
zij zich betrokken voelen bij mijn vraag of specifieke situatie. Er wordt begrip
getoond en medewerkers laten duidelijk merken het belang van mijn vraag te
begrijpen. De medewerkers zijn klantvriendelijk en het maakt niet uit bij wie je
komt, ze werken allemaal op dezelfde manier, eerlijk en betrouwbaar.
Ik hoef er niet eens om te vragen
o Ik kom voor een specifiek product. Als blijkt dat mijn vraag eigenlijk bestaat
uit een combinatie van of meerdere producten, vertelt de medewerker mij dat
uit eigen beweging. De medewerker zorgt er voor dat die combinatievraag op
die manier wordt behandeld.
Ik word altijd geholpen
o Ik kom nooit tevergeefs met mijn vraag. Ik word altijd serieus genomen. In alle
gevallen krijg ik op zijn minst de juiste informatie over wat ik verder moet
doen. Als het mogelijk is neemt de gemeente mijn vraag ook daadwerkelijk in
behandeling.
Ik ervaar het contact als prettig
o In het gesprek over mijn vraag worden zaken niet ingewikkeld gemaakt. De
wijze waarop het gesprek verloopt is rustig, eenvoudig, begrijpelijk en prettig.
dienstvcrleningsprofiel Boarnslerhim - (versie l.O)
4-4-2007
pag 7 van 18