Dienstverleningsprofiel Gemeente Boarnsterhim versie 1.0 2.2 Missie van de dienstverlening De missie van de dienstverlening richt zich van buiten naar binnen. Hoe willen wij als raadslid, bestuurder, medewerker van de organisatie, dat er over onze dienstverlening van de gemeente Boarnsterhim wordt gesproken? Het beeld dat je wordt gegeven door inwoners, belangengroeperingen en relaties van de gemeente moet een positieve sfeer uitademen. We laten de individuele (ondernemende) burger aan het woord: Ik weet waar ik aan toe ben o De communicatie laat aan duidelijkheid niets te wensen over. o Ik word goed geïnformeerd wat de stappen zijn die op mijn vraag volgen. Er wordt met mij een duidelijke afspraak gemaakt over het vervolg. Ik kan erop vertrouwen dat er met mij contact wordt gezocht voor de verdere afhandeling. Ik heb in feite maar met één ingang te maken o Ik kan op één duidelijke ingang terecht met al mijn vragen. Deze ingang is de publieksdienstverlening van de gemeente Boarnsterhim. Ik ontmoet betrokken en deskundige medewerkers o Wanneer ik met de medewerkers van de gemeente spreek of schrijf, blijkt dat zij zich betrokken voelen bij mijn vraag of specifieke situatie. Er wordt begrip getoond en medewerkers laten duidelijk merken het belang van mijn vraag te begrijpen. De medewerkers zijn klantvriendelijk en het maakt niet uit bij wie je komt, ze werken allemaal op dezelfde manier, eerlijk en betrouwbaar. Ik hoef er niet eens om te vragen o Ik kom voor een specifiek product. Als blijkt dat mijn vraag eigenlijk bestaat uit een combinatie van of meerdere producten, vertelt de medewerker mij dat uit eigen beweging. De medewerker zorgt er voor dat die combinatievraag op die manier wordt behandeld. Ik word altijd geholpen o Ik kom nooit tevergeefs met mijn vraag. Ik word altijd serieus genomen. In alle gevallen krijg ik op zijn minst de juiste informatie over wat ik verder moet doen. Als het mogelijk is neemt de gemeente mijn vraag ook daadwerkelijk in behandeling. Ik ervaar het contact als prettig o In het gesprek over mijn vraag worden zaken niet ingewikkeld gemaakt. De wijze waarop het gesprek verloopt is rustig, eenvoudig, begrijpelijk en prettig. dienstvcrleningsprofiel Boarnslerhim - (versie l.O) 4-4-2007 pag 7 van 18

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2007 | | pagina 32