Dienstverleningsprofiel Gemeente Boarnsterhim versie 1.0 2.3 Visie op de dienstverlening De visie van de dienstverlening richt zich in tegenstelling tot de missie juist van binnen naar buiten. Wat moeten wij - als organisatie of als individuele medewerker - doen om een positief beeld op te roepen. We laten 'de organisatiespreken: Wij richten de organisatie in naar vraagpatronen o Wij zorgen voor een toegankelijke organisatie die inspeelt op de verschillende vraagpatronen. Kern is dat de burger niet wordt lastig gevallen met de interne bedrijfslogistiek. De enkelvoudige ingang is hierin leidend. De inrichting van de achterliggende organisatie is echter voorwaarde voor een snelle, vakdeskundige en doelmatige afhandeling van de vraag van de burger. Wij bieden onze dienstverlening op een goed toegankelijke manier aan o Bij het aanbieden van de dienstverlening laten wij ons leiden door het STEP model. Onze burgers komen op de STEP naar de gemeente, Schriftelijk, Telefonisch, Elektronisch en Persoonlijk. Bij de inrichting van het dienstenaanbod houden we rekening met deze variatie in contactvormen. Wij zorgen ervoor dat de burger inzicht heeft houdt in zijn aanvraag o Met ondersteuning van onder andere geautomatiseerde systemen, zorgen wij er voor dat wij de burger kunnen informeren over de stand van zaken van zijn aanvraag. Dit omvat tevens de mogelijkheid voor de burger om deze informatie zelf op te vragen via Internet. Onze medewerkers zijn trots om voor de gemeente te mogen werken en laten dit ook zien o Wij streven ernaar dat onze medewerkers betrokken zijn, een oprecht gevoel van loyaliteit en identificatie met de organisatie, het werk en de groep waartoe men behoort hebben en dit ook uitstralen. o Een professionele, trotse houding is terug te vinden in de representatie van onze medewerkers. dicnsUcrlening.sprolld liournslcrhim - (\crsie I.0) 14-2007 pag 8 an 18

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2007 | | pagina 33