Dienstverleningsprofiel
Gemeente Boarnsterhim
versie 1.0
2.3 Visie op de dienstverlening
De visie van de dienstverlening richt zich in tegenstelling tot de missie juist van binnen naar
buiten. Wat moeten wij - als organisatie of als individuele medewerker - doen om een positief
beeld op te roepen. We laten 'de organisatiespreken:
Wij richten de organisatie in naar vraagpatronen
o Wij zorgen voor een toegankelijke organisatie die inspeelt op de verschillende
vraagpatronen. Kern is dat de burger niet wordt lastig gevallen met de interne
bedrijfslogistiek. De enkelvoudige ingang is hierin leidend. De inrichting van
de achterliggende organisatie is echter voorwaarde voor een snelle,
vakdeskundige en doelmatige afhandeling van de vraag van de burger.
Wij bieden onze dienstverlening op een goed toegankelijke manier aan
o Bij het aanbieden van de dienstverlening laten wij ons leiden door het STEP
model. Onze burgers komen op de STEP naar de gemeente, Schriftelijk,
Telefonisch, Elektronisch en Persoonlijk. Bij de inrichting van het
dienstenaanbod houden we rekening met deze variatie in contactvormen.
Wij zorgen ervoor dat de burger inzicht heeft houdt in zijn aanvraag
o Met ondersteuning van onder andere geautomatiseerde systemen, zorgen wij er
voor dat wij de burger kunnen informeren over de stand van zaken van zijn
aanvraag. Dit omvat tevens de mogelijkheid voor de burger om deze
informatie zelf op te vragen via Internet.
Onze medewerkers zijn trots om voor de gemeente te mogen werken en laten dit
ook zien
o Wij streven ernaar dat onze medewerkers betrokken zijn, een oprecht gevoel
van loyaliteit en identificatie met de organisatie, het werk en de groep waartoe
men behoort hebben en dit ook uitstralen.
o Een professionele, trotse houding is terug te vinden in de representatie van
onze medewerkers.
dicnsUcrlening.sprolld liournslcrhim - (\crsie I.0)
14-2007
pag 8 an 18