Dienstverleningsprofiel Gemeente Boarnsterhim versie 1.0 2.6 Prestatienormen in de dienstverlening Met het vastleggen van prestatienormen willen we onszelf een haalbare norm als taak opleggen De burger mag op onze inzet rekenen. Daarnaast kan intern worden gewerkt aan het verschuiven van de normen ten voordele van de burger Wij helpen onze klant in één keer goed o De burger wordt niet van het kastje naar de muur gestuurd. o Indien niet direct een antwoord kan volgen omdat maatwerk of inteipretatie van wetten en beoordeling nodig is vindt een professionele intake plaats en wordt een afspraak gemaakt met de juiste specialist. Wij leveren tijdig kwalitatief hoogwaardige producten o De burger heeft belang bij een snelle dienstverlening. Hij wacht liever op zijn product dat direct klaar is dan dat er sprake is van levertijd. De kwaliteit van het product mag echter nooit inboeten in verband met de wens van snelle levering. Kwaliteit gaat voor snelheid. Wij maken heldere afspraken en komen deze ook na o Wij maken onze afspraken met de burger duidelijk, helder en correct. Wij maken met de burger afspraken die we na kunnen komen en de burger krijgt dan ook wat we afgesproken hebben. De burger kan rekenen op een o Wij beoordelen onszelf aan de dingen die we goed doen. Daar waar gewerkt wordt, worden ook fouten gemaakt. Dat mag, wij leren van onze fouten. betrouwbare partner. Wij gaan verstandelijk om met incidenten dienst verlemngspro (iel Houinsterhim - (versie I.0) 4*2007 pag 12 van 18

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2007 | | pagina 37