Dienstverleningsprofiel
Gemeente Boarnsterhim
versie 1.0
2.6 Prestatienormen in de dienstverlening
Met het vastleggen van prestatienormen willen we onszelf een haalbare norm als taak
opleggen De burger mag op onze inzet rekenen. Daarnaast kan intern worden gewerkt aan
het verschuiven van de normen ten voordele van de burger
Wij helpen onze klant in één keer goed
o De burger wordt niet van het kastje naar de muur gestuurd.
o Indien niet direct een antwoord kan volgen omdat maatwerk of inteipretatie
van wetten en beoordeling nodig is vindt een professionele intake plaats en
wordt een afspraak gemaakt met de juiste specialist.
Wij leveren tijdig kwalitatief hoogwaardige producten
o De burger heeft belang bij een snelle dienstverlening. Hij wacht liever op zijn
product dat direct klaar is dan dat er sprake is van levertijd. De kwaliteit van
het product mag echter nooit inboeten in verband met de wens van snelle
levering. Kwaliteit gaat voor snelheid.
Wij maken heldere afspraken en komen deze ook na
o Wij maken onze afspraken met de burger duidelijk, helder en correct. Wij
maken met de burger afspraken die we na kunnen komen en de burger krijgt
dan ook wat we afgesproken hebben. De burger kan rekenen op een
o Wij beoordelen onszelf aan de dingen die we goed doen. Daar waar gewerkt
wordt, worden ook fouten gemaakt. Dat mag, wij leren van onze fouten.
betrouwbare partner.
Wij gaan verstandelijk om met incidenten
dienst verlemngspro (iel Houinsterhim - (versie I.0)
4*2007
pag 12 van 18