Dienstverleningsprofiel
Gemeente Boarnsterhim
versie 1.0
2.7 Het dienstverleningsniveau
Ons dienstverleningsniveau bepaalt in belangrijke mate hoe wij zelf menen dat we kwalitatief
moeten inspelen op de vraag van de burger. Met het ontwikkelen van een professionele
houding, waarbij de onderstaande elementen een belangrijk aspect vormen, beïnvloeden we
in belangrijke mate of de burger vertrouwen heeft in onze aanpak en zorg. Dit bepaalt dus
ook hoe er over ons wordt gesproken.
Wij tonen begrip
o De medewerker is betrokken bij de vraag van de burger en verplaatst zich
zoveel mogelijk in het belang van die burger. Wij tonen begrip voor de
situatie. Wij zijn hierbij eerlijk, open en oprecht. In Nederland zijn wij
gebonden aan allerlei regels. Om deze regels te volgen is nee verkopen soms
onvermijdelijk.
Wij nemen de klantvraag serieus
o Wij nemen iedere opmerking of vraag serieus.
o Wij gebruiken een klacht die bij ons binnenkomt als feedback om de
dienstverlening te verbeteren.
Wij bieden geborgenheid
o De burger moet kunnen rekenen op een foutloos en betrouwbaar product dat op
integere wijze tot stand is gekomen. De vraag is bij de medewerkers in de
publieksdienstverlening op de juiste plaats: de burger kan erop vertrouwen dat
zijn vraag de aandacht krijgt die het behoeft en dat er geen veiliger
behandeling denkbaar is.
dicnstNcrlcningsprolïcl Boarnstcrhim - (versie I.0)
4-4-2007
pag 13 van IS