Dienstverleningsprofiel Gemeente Boarnsterhim versie 1.0 2.7 Het dienstverleningsniveau Ons dienstverleningsniveau bepaalt in belangrijke mate hoe wij zelf menen dat we kwalitatief moeten inspelen op de vraag van de burger. Met het ontwikkelen van een professionele houding, waarbij de onderstaande elementen een belangrijk aspect vormen, beïnvloeden we in belangrijke mate of de burger vertrouwen heeft in onze aanpak en zorg. Dit bepaalt dus ook hoe er over ons wordt gesproken. Wij tonen begrip o De medewerker is betrokken bij de vraag van de burger en verplaatst zich zoveel mogelijk in het belang van die burger. Wij tonen begrip voor de situatie. Wij zijn hierbij eerlijk, open en oprecht. In Nederland zijn wij gebonden aan allerlei regels. Om deze regels te volgen is nee verkopen soms onvermijdelijk. Wij nemen de klantvraag serieus o Wij nemen iedere opmerking of vraag serieus. o Wij gebruiken een klacht die bij ons binnenkomt als feedback om de dienstverlening te verbeteren. Wij bieden geborgenheid o De burger moet kunnen rekenen op een foutloos en betrouwbaar product dat op integere wijze tot stand is gekomen. De vraag is bij de medewerkers in de publieksdienstverlening op de juiste plaats: de burger kan erop vertrouwen dat zijn vraag de aandacht krijgt die het behoeft en dat er geen veiliger behandeling denkbaar is. dicnstNcrlcningsprolïcl Boarnstcrhim - (versie I.0) 4-4-2007 pag 13 van IS

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2007 | | pagina 38