Dienstverleningsprofiel Gemeente Boarnsterhim versie 1.0 2.9 De organisatie De organisatie is een noodzakelijke manier van het bundelen van werkprocessen op een logische wijze. De mensen die op basis van kennis en vaardigheden invulling geven aan deze werkprocessen volgen het proces. De bundeling van mensen die daardoor ontstaat omvat de gemeentelijke organisatie. Wij spreken elkaar aan op gewenst en ongewenst gedrag o Wij spreken elkaar aan op houding en gedrag. Wij zijn hierbij specifiek en direct naar elkaar en tonen oprechtheid. Feedback is een boodschap over het gedrag of de prestaties van een ander. Indien we in staat zijn open te staan voor feedback is het mogelijk om de signalen op te pikken en te bepalen welke feedback nuttig is om te vertalen naar acties. Feedback is een kans om te leren. Onze organisatie bundelt de krachten o Binnen onze organisatie is iedereen verantwoordelijk voor het welslagen van de publieke dienstverlening. Wij voelen ons allemaal betrokken en zetten dan ook met zijn allen (all together now) onze schouders onder de opdracht om de publieke dienstverlening tot een succes te maken. o De noodzaak om nu in actie te komen voor een optimale dienstverlening wordt door de hele organisatie gedragen. Onze organisatie investeert in haar medewerkers o Een goede publieksdienstverlening verlangt veel van de mensen en de bedrijfsomgeving. De organisatie investeert in de noodzakelijke ondersteuning die randvoorwaardelijk is in het bereiken van deze professionaliteit. Duidelijkheid in structuur en bedrijfsvoering, het investeren in het werven, selecteren en behouden van de juiste personen alsmede het zorgen voor opleidingen en trainingen zijn daarbij de belangrijkste factoren. Wij nemen beslissingen zo laag mogelijk in de organisatie o Het mandaat voor het nemen van beslissingen leggen wij zo laag mogelijk in de organisatie neer. Daar waar het voor de zorgvuldigheid en kwaliteit niet noodzakelijk is een andere collega te raadplegen heeft een medewerker alle bijbehorende bevoegdheden. o De bevoegdheden voor het nemen van besluiten zijn geen belemmering voor een snelle dienstverlening. Onze organisatie zorgt voor goed personeelsbeleid o De organisatie steunt en waardeert ons op de juiste wijze. o De organisatie zorgt voor personeelsinstrumenten die aansluiten op en behulpzaam zijn bij het behalen van onze missie. o De organisatie zorgt ervoor dat de personeelsinstrumenten op de juiste wijze worden ingezet. va iiipjif'7" dienstverleningsprofiel Boarnsterhim - (versie I.0) 4-4-2007 pag 15 v an 18

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2007 | | pagina 40