Dienstverleningsprofiel Gemeente Boarnsterhim versie 1.0 2.10 De cultuur van de publieksdienstverlening Publieksdienstverlening gaat niet over een organieke afdeling maar over een procesgerichte wijze van werken die zich door de hele organisatie heen laat gelden. Het is daarbij gericht op het optimaal bedienen van de individuele (ondernemende) burger. Hoe kunnen we dat sfeerbeeld dat hierbij hoort het beste beschrijven? Ik ben er trots op daarvan deel te mogen uitmaken o Het gevoel van trots ontstaat omdat medewerkers zelf bewust zijn dat ze op een uitstekende manier de burger behulpzaam zijn. Deze gevoelens worden actief versterkt met successen in de uitvoering. Wij voelen ons sterk o We weten dat geen medewerker er alleen voor staat. Met een grote mate van zelfstandigheid en zelf verantwoordelijk zijn voor de burger, kunnen we altijd terugvallen op vakdeskundige ondersteuning binnen de organisatie en deskundig leiderschap van het management. Wij zijn zelf verantwoordelijk o Als professionele medewerkers zijn wij zelf verantwoordelijk voor de dienstverlening en "onze borger". Het is onze zorg en onze uitdaging om de burger met zijn vraag zo goed mogelijk te helpen. o Als medewerker draag ik persoonlijk bij aan het vormen van de schakels van het proces en kom interne at externe afspraken en verwachtingen na. Wij beschikken over specifieke cwnpetenties o Kennis en vaardigheden vat de medewerkers zijn zodanig opgebouwd dat wij in staat zijn de klant in eersâe aanleg goed te helpen. o Wij beschikken naast vaktechnische en inhoudelijke competenties over specifieke gedragsvaardigheden en passen deze toe. o Wij zijn prima opgeleid voor onze taken. Permanente aandaclkvoor kennis en vaardigheid vanuit de organisatie maakt dat wij steeds up-to-date zijn in hetgeen op ons vakgebied speelt. o Wij maken de vraag specifiek. Iedere medewerker is in staat pro actief in te gaan op de vraag van de burger. Medewerkere zijn in staat abstracte, vage en/of ruim geformuleerde vragat zakelijk en helder te formuleren en toe te spitsen op concrete producten en diensten. elicnsherleningsprolicl Boarnslcrhim - (vasie 1.0) »4-2007 pag 16 van I 8

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2007 | | pagina 41