Der binne al ôfspraken makke oer de Borgmûne en it jild en de middelen leinen der klear foar. De
posten foar de Alde Feanen, de VVV en de Jongemastate wurde no net mear neamd. Is dat fan
de baan?
De hear Van der Woude (PvdA): Krijt men yn de twadde termyn fan de FNP ek oplossings foar de
problemen oandroegen?
Mefrou Veldstra (FNP): De ried sil in kar meitsje moatte. De kar fan it kolleezje yn de trochkyk is
net de kar fan de FNP. In tal saken hat sy dêryn al beneamd.
De hear Seldenrust (FNP): Hy wol syn miening oer de brede skoallen en it swimbad letter graach
oan de oarder stelle by agindapunt 3.3.
De hear Bouma (VVD): De trochkyk soe liede moatte ta in slutende begrutting. Hoe lang is it be-
lied hâldber? Neffens de VVD moat men djipper sjen as de foarlizzende punten. It taskforceteam
moat hiel wat jild boppe wetter helje. Mar hoe sjocht dy oanpak derút? Der moat yngripend wat
oars barre. Der is 150.000 euro frijmakke foar it swimbad. Hy soe ek graach de grûn derby yn-
bringe dy't beskikber komt. Hoe is dy meinommen yn de kalkulaasje? De VVD hie tocht dat mei
û.o. it jild fan de BNG it fytspaad realisearre wurde koe. No wurde de tekoarten mei dat jild dut
sen. De reorganisaasje is net goed útpakt en der moat dúdlik makke wurde wat men mei de reor-
ganisaasje opsketten is. Dat, en ek de ynhier fan tredden, jout in protte soarch. Der is mar 1,2
miljoen dutsen fan de 5,5 miljoen foar de projekten fan it Fryske Marreprojekt. Der moatte by it
Wetterfront noch hiel wat saken realiseard wurde. Troch guon dielen dêrfan kin men better in
streek sette fanwegen de argewaasje dy't it opsmyt. It baggerjen fan it Nijdjip moat fanwegen de
fersmoarging trochgean. De mid office is ek neffens de VVD net needsaakiik. De skoallen kinne
foar it grutste part ek seis it konsept fan de brede skoalle opstellle. Wat foar taken kin Boarnster-
him oan? Dat soe men nochris goed ûndersykje moatte. De ferheging fan 20% fan de OZB giet
fierstente rûch. Der is jild fergriemd foar it ûndersyk fan it fytspaad. Der binne earder goede of-
spraken makke oer de Borgmûne en de stichting moat derop rekkenje kinne dat de gemeente har
oan de tasizzings hâldt.
De hear Van der Meer (GB): Het lijkt erop alsof de begroting al begonnen is. Er is in het verleden
duidelijk gewaarschuwd voor een aantal zaken. De huidige wethouders kunnen zich niet verschui
len achter hun voorgangers want men was toen zelf prominent raadslid. Er moet iets gebeuren.
Het college wil af van structureel onjuist begroten en men wil na twee jaar een omslagpunt be
reiken. Dat streven valt te prijzen, maar zijn de verwachtingen wel reëel? Kan men de afvalinza
meling kostendekkend maken met een structurele winst van 243.000 euro? Deze structurele
winst op afvalinzameling is in de ogen van GB niet juist. De honden-, forenzen-en toeristenbelas
ting zijn in het verleden structureel te hoog begroot en dit wil het college bijstellen. Zijn bij som
mige van die belastingen de kosten straks niet hoger dan de opbrengsten? In de taskfoce moet
structureel veel geld bezuinigd worden. Misschien lukt het wel in de beide eerste jaren, maar hij
heeft twijfels bij de volgende jaren. Hij wacht de onderbouwing in de begroting af.
Het college heeft toegezegd dat het fietspad er voor het einde van de collegeperiode zou komen.
Daaraan mag volgens hem niet getornd worden. GB vindt dat andere zaken geschrapt moeten
worden. Misschien in het kader van het Friese Merenproject en de brede school.
De financiële overzichten zijn bijna niet te volgen voor een doorsnee raadslid en burger. Daarom
pleit hij opnieuw voor een financieel platform. Het huidige voorstel geeft weinig keus. De burger
zou te veel gekregen hebben voor te weinig geld en dat vindt hij onheus. Bijvoorbeeld door inhuur
van derden en door slechte begrotingen is veel geld verloren gegaan. Men moet daarom geen
vingertje naar de inwoners uitsteken. De Borgmolen zou bijna volledig gesubsidieerd kunnen wor
den. Waarom nu geen groen licht?
Pagina 4
1 03 Ferslach 25 09 2007/absh/4