Berenschot
b. een medewerker van de gemeenschappelijke regeling,
c. een medewerker van een deelnemende gemeente;
d. een lid van de directie van NVEmpatec;
e. een medewerker van NV Empatec ofeen van haar dochters;
een externe deskundige.
Het algemeen bestuur kan regels stellen over de taak, omvang en de samenstel
ling van een adviescommissie.
3.7 financiële bepalingen
De nieuwe WSW legt meer financiële verantwoordelijkheid bij gemeenten. O™ deze &»«-
3l?^3d£hdd beter waar te kunnen maken stellen 16
soortgelijke bepaling als aan artikel 14 toe te voegen. Ons voorstel luidt als volgt.
Artikel 16
Met betrekking tot de organisatie van de financiële administratie, het kasbeheer
deSSW da artikelen a.a lot an mat a.5 «an de Gamaantewat (oud)
van overeenkomstige toepassing.
Hot al'geween bestuur ken regels stellen omtrent de wijze het gemeen
bestuur en het degelijks bestuur fmsnciële informatie verstrekken aan de rade
en colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten.
Artikel 17 bepaalt het proces van totstandkoming van de begroting. In dit artikel wordt ver-
wezen naar de Gemeentewet. Om duidaliik te nuken da, ha, gaa, om de laak*i vera.e van
de Gemeentewet van voor dualisering, stellen wij voor tussen haakjes oud toe te voegen.
Ons voorstel luidt als volgt:
Artikel 17
Het dagelijks bestuur stelt jaarlijks voor 1 april een ontwerpbegroting op voor
het volgende kalenderjaar en zendt deze, voorzien van een toelichting, toe aan
de raden van de gemeenten.
De ontwerpbegroting wordt door de zorg van de besturen van de deelnemende
gemeenten voor een ieder ter inzage gelegd en, tegen betaling van kosten, alg
meen verkrijgbaar gesteld. Artikel r9o van de Gemeentewet (oud) is van over
eenkomstige toepassing.
In de ontwerpbegroting wordt aangegeven de naar raming door elke geme^te
verschuldigde bijdrage. Er zal naar worden gestreefd de begrote gemeentel j
bijdragen per werknemer, als bedoeld in artikel 1 van deze regeling, onder 1, van
35755
2.
3.8 BEGROTING
1.
2.
14