rsbev7?ed™ °ve'- b«
Berenschot
gertezifnWSWiin0Ve^^™-^dMfen,de^^^tnr^TR™c^
^StT^rfc'1 f-W. word, verwezen naar
2.2.2 Verordenende bevoegdheden
b^gdl>«fcn en het coüege
voegdheden bieden gemeenten extra mng*rw? J name de verordenende be
de WSW. Of en hoe gemeenSiTan v?t T te Voeren ove' doering van
laat het wetsvoorstel over aan de gemeenten Als V°7 regieYoerinS gebruik niaken
bevoegdheden regie willen voeren ligt het niet voorhand l™* behulp Van deZe
dragen aan WFW. om deze bevoegdheden over te
worden overgedragen di'em fctéka'nnde'CrT""*''T "den GR WFW
namelijk te worden aanTepas, „m fnZ ,t a"0^ geW<izigd- De GR W™
niet worden "WK
2.2.3 Samenstelling bestuur
De wijziging van de GR dient aldus te regelen dat aan d«. rn 1
geleden mag besta» en dÄÄÏÄfc tataïï K 1
gen aanwijzen.zOok dit punt vraagt de huidige GR S algemeen bestuur mo-
val is, kunnen alleen collegeleden zitting hehh™ v,^,om finpassing. Zoals nu het ge-
voorstel voorziet hierin. Deze samenstelling van w i dagelijks bestuur. Het wijzigings
artikelen van de regeling. In veel artikelen worden gemee". bestuur werkt door in alle
voegdheden toegekend.^ de toek^sTTalZiZTT °P m°ment aan de raden fae-
gCS Ziin' Hrt °"derf^ wijzigingsvoorstel S
2.3 Artikelscewijze toelichting
sering. Deze arrikelen zijn in óp^n Gm™' duali-
A.& B Aangaan van de GR en overwegingen
Sinds de dualisering van het gemeentebestuur wordt de rR wpm/ l*
door uitsluitend de colleges. Dit is bewerkstPlKgH g t te zijn aangegaan
LXXIV, eerste lid, van de Wet dualiseringleZ. t 1 i, de overgangsbepaling van artikel
fictiebepaling ziet echter op de situatie die gold voor de wfw DeZC
kingtreding van de dualisering van gemeentebestuur onU n direct na inwer"
na die dahtm heeft deze overgangsbepaling geen betrekking W1,ag"1g5n in d' wsw
op °u °ok al
II