Na beoordeling van de offertes blijkt dat Q-Matic het beste aansluit bij de wensen van de afdeling
Publiekszaken. Deze offerte voldoet aan de wensen, past binnen de gemeentelijke automatise
ringsinfrastructuur, is in de toekomst uitbreidbaar naar de geavanceerdere versie Q-Matic Suite
en is binnen de beschikbare middelen te financieren.
Argumenten:
Om klanten op een professionele wijze door onze organisatie heen te begeleiden is de aanschaf
van een klantgeleidingssysteem noodzakelijk.
Kanttekeningen:
Door een misverstand is het systeem inmiddels na besluitvorming van het College besteld. De
voorbereidingen voor plaatsing worden inmiddels getroffen. Door deze omissie bereikt dit voorstel
uw Raad helaas te laat. Voor uw besluitvorming hoeft dat geen beletsel te vormen. Al eerder in
2007 had u de aanschaf van dit systeem in de Doorkijk 2008 geoormerkt als een zogenaamde
rode post. Het urgente karakter daarvan heeft betrekking op de bedrijfsvoering. Daarvan is be
kend dat uitgaven in 2008 niet vallen onder het provinciaal toezicht. Uw besluitvorming is daar
mee voldoende.
Er is overleg gevoerd met:
Afdeling OD, vakgroep l&A
Toetsing conform beslisboom (argumentatie)
UITGAVEN:
Wettelijke verplichting?
Neen
Contractuele verplichting?
Ja
Onuitstelbaar?
Ja, inmiddels wel. Zoals u bekend was deze aanschaf al in 2007 als rode post, dus feitelijk als
onafwendbaar, opgenomen in de Doorkijk 2008.
Onvermijdelijk?
Ja, op andere wijze is het niet goed mogelijk onze klanten op de juiste wijze te begeleiden en in
zicht te krijgen in aantallen klanten, wachttijden en behandeltijden. Een onmisbaar instrument
daarmee om de dagelijkse planning te professionaliseren..
Maatschappelijk onaanvaardbaar?
Neen
INKOMSTEN:
Geoormerkt?
N.v.t.
Inzet onuitstelbaar?
N.v.t.
Inzet onvermijdelijk?
N.v.t.
Pagina 2
4 04 raadsvoorstel klantbegeleidingssysteem 2008/pzkt/2