BOARNSTERHIM
gemeente
Bijlage 4 "basics op orde"
Het op orde brengen van de formatie bevat verschillende elementen. Het gaat meer in het alge
meen om:
het aanbrengen van verschuivingen in de organisatie als gevolg van de reorganisatie
(scheiding van beleid en uitvoering doorvoeren);
het invullen van taken in de organisatie, waarvoor tot op heden geen formatie beschikbaar
is (in het functieboek, behorende bij de reorganisatie, zijn bepaalde beleidsvelden niet be
schreven, noch in formatie vertaald);
het in neerwaartse zin bijstellen van de functieomvang van enige functies;
bij de reorganisatie is in een aantal situaties een te optimistische inschatting gemaakt om
trent de vereiste formatieomvang;
uitbreiding van taken (veiligheid, APV, havenbeheer, beheerplannen).
Uitgesplitst per afdeling dienen deze met de volgende functies te worden versterkt:
Afdeling OD:
Structureel
Team financiën:
1 fte. medewerker crediteuren
1 fte. financieel specialist
Incidenteel
Team facilitaire dienstverlening:
Voor de duur van drie jaar een boventallige medewerker, die een visie gaat ontwikkelen op de
toekomst van het archief (denk met name aan de digitalisering), en leiding gaat geven aan de im
plementatie daarvan.
Afdeling Publiekszaken:
Structureel
1 fte. administratieve ondersteuning
Bijlage 4/odlb/'1