Pagina 14 Bijlage 1 leraar lichamelijke opvoeding/trainer Referentiefunctie 3a FUNCTIE-INFORMATIE De Taskforce Combinatiefuncties biedt ten behoeve van de vorming van combinatiefuncties een tweetal beschrijvingsvormen aan, op twee abstractieniveaus. Referentiefuncties kunnen worden gebruikt als voor beeldfunctie bij de formulering van een takenpakket en bij de toekenning van kaders, verantwoordelijkhe den en kennis- en vaardigheidseisen aan een functie. Functienaam ieraar lichamelijke opvoeding/trainer Sectoren onderwijs, cultuur, sport OMGEVING Een combinatiefunctie is een functie waarbij een werknemer in dienst is bij één werkgever, maar gelijkelijk - of in ieder geval voor een substantieel deel - te werk wordt gesteld in of ten behoeve van twee werk velden/sectoren. De functionaris verzorgt lessen lichamelijke opvoeding en organiseert en begeleidt bewegingsonderwijs leerprocessen, ontwikkelt van brede (schoolsport)plannen en -programma's en voert deze uit, verzorgt trainingen op groeps- of individueel niveau gericht op bevordering van sportieve, conditionele of fysieke ontwikkeling van kinderen en onderhoudt de eigen deskundigheid en professionaliteit. De functionaris draagt voorts bij aan de samenwerking tussen organisaties binnen de verschillende werk velden/sectoren en stimuleert hiertoe afstemming tussen de verschillende aanbieders. RESULTAATGEBIEDEN 1. Lichamelijke opvoeding/bewegingsonderwijs verzorgt het ontwerp, de voorbereiding en planning en de begeleiding van lessen lichamelijke opvoe ding; organiseert en begeleidt bewegingsonderwijs leerprocessen; observeert en registreert bewegingsonderwijs leerprocessen; begeleidt leerlingen bij hun schoolloopbaan; creëert een klimaat waarin leerlingen zich kunnen ontspannen en veilig kunnen sporten/bewegen en begeleidt leerlingen; registreert en evalueert ontwikkelings- en leerprocessen van leerlingen en stelt op basis hiervan con crete leervormen en sportactiviteiten samen; bespreekt de voortgang en de ontwikkeling van leerlingen met leraren. hanteert verschillende lesvormen, in aansluiting op de leer- en opvoedingsdoelen van de school; neemt deel aan teamvergaderingen. 2. Ontwikkeling en uitvoering van brede schoolsport)plannen en -programma's draagt bij aan de ontwikkeling van brede leer-, opvoedings- en ontwikkelingsplannen voor een perio de van één tot meerdere jaren, in aansluiting op de specifieke doelen van de eigen combinatiefunc tie; vertaalt ontwikkelingen op het gebied van sport/beweging, maatschappij, cultuur e.d. gebied naar concrete plannen, didactische leervormen of activiteiten; levert een bijdrage aan de algemene organisatie en het beleid van de school; organiseert en begeleidt schoolsportprogramma's. verwerft en beheert accommodaties, materialen, leermiddelen e.d. 3. Verzorging (sport)training organiseert en coördineert een samenhangend trainingsaanbod op het terrein van sport en/of cultuur (dans/ballet e.d.); 2 05 Bijlage Beleid IBS v08-07-09/bpde/14

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2009 | | pagina 48