Pagina 15 geeft trainingen en lessen aan specifieke (groepen van) sporters/spelers, dansers e.d.; coacht en stimuleert sporters/spelers, dansers e.d. bij sportieve, conditionele en/of fysieke ontwik keling; werft/scout actief deelnemers voor de (sport)trainingsactiviteiten; ontwikkelt en adviseert en aanzien van de sportorganisatie en het (sport)technisch beleid, brengt dit tot uitvoering in de praktijk en evalueert prestaties en trainingsresultaten; stelt binnen gestelde kaders en mogelijkheden een begeleidingsteam samen voor sporters/spelers en begeleidt de medewerkers, stagiaires e.d.; 4. Samenwerking, afstemming en informatie-uitwisseling houdt de ontwikkeling van kinderen bij en informeert hierover leidinggevenden en leraren; onderhoudt contacten met de scholen waar kinderen onderwijs volgen om onderlinge afstemming te bevorderen en om leerling-gegevens actueel en volledig te houden; stemt met collega's af over het samenhangend activiteitenpakket en de verdeling van de werk zaamheden en draagt mede zorg voor een goede samenwerking en voor een goede overdracht; draagt bij aan het bevorderen van samenwerking en afstemming tussen de betrokken onderwijs-, sport- en/of cultuurinstellingen; zorgt mede voor afstemming tussen het trainingsprogramma en het onderwijsaanbod en creëert toegankelijke en logisch doorlopende verbindingen tussen onderwijs, sport en cultuur; initieert en organiseert de opzet en uitvoering van projecten, overlegvormen en/of overige groeps verbanden voor zover relevant voor de realisatie van de doelstellingen van het aanbod aan brede ac tiviteiten op het gebied van onderwijs, sport en cultuur; verzorgt ten behoeve van de brede activiteitenprogramma's publicitaire uitingen (pers- en publieks- artikelen, infobulletins, nieuwsbrieven e.d.) aan ouders/verzorgers, docenten, potentiële deelnemers e.d. bouwt en onderhoudt een relevant in- en extern relatienetwerk en stimuleert onderlinge samenwer king en afstemming tussen onderwijsinstellingen, wijkorganisaties, verenigingen, maatschappelijke instanties e.d. 5. Deskundigheidsontwikkeling en professionalisering onderhoudt de beroepscompetenties voor het eigen beroep/de eigen combinatiefunctie, volgt ont wikkelingen op het eigen vakgebied, bestudeert vakliteratuur en benut waar mogelijk kansen op deskundigheidsontwikkeling; neemt deel aan projecten, programma's en activiteiten ten behoeve van eigen deskundigheidsont wikkeling, collegiale consultatie e.d. SPEELRUIMTE de functionaris legt verantwoording af over de inrichting en uitvoering van lessen/trainingen, over de begeleiding van leerlingen/kinderen, over de bijdragen aan leer-, ontwikkelings- en opvoedingsplan nen en over de kwaliteit van de werkzaamheden ten behoeve van samenwerking, afstemming en in formatie-uitwisseling tussen de sectoren; kaders zijn wet- en regelgeving, kerndoelen, leer- en opvoedingsdoelen en beleidslijnen van de school, specifieke beleidslijnen en doelstellingen op het gebied van sport en bewegen en/of kunst en cultuur; de functionaris neemt beslissingen bij de voorbereiding, organisatie en de begeleiding van lessen li chamelijke opvoeding, bij de organisatie van het trainingsaanbod en bij het geven van trainingen en lessen aan specifieke (groepen van) sporters/spelers, dansers e.d. KENNIS EN VAARDIGHEDEN K walificatieniveaus leraar (LO): 5 trainer: 4 Kennis en inzicht theoretische en praktische didactische en pedagogische kennis en vaardigheden; kennis van de leerstof; kennis van het organiseren van trainingsactiviteiten; 2 05 Bijlage Beleid IBS v08-07-09/bpde/1 5

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2009 | | pagina 49