Pagina 17 Bijlage 2 combinatiefunctionaris leraar/consulent - organisator Referentiefunctie 4a FUNCTIE-INFORMATIE De Taskforce Combinatiefuncties biedt ten behoeve van de vorming van combinatiefuncties een tweetal beschrijvingsvormen aan, op twee abstractieniveaus. Referentiefuncties kunnen worden gebruikt als voor beeldfunctie bij de formulering van een takenpakket en bij de toekenning van kaders, verantwoordelijkhe den en kennis- en vaardigheidseisen aan een functie. Functienaam combinatiefunctionaris leraar/consulent - organisator samenwerking Onderwijs, Sport, Cul tuur, Opvang Sectoren onderwijs, opvang, cultuur en/of opvang OMGEVING Een combinatiefunctie is een functie waarbij een werknemer in dienst is bij één werkgever, maar gelijkelijk - of in ieder geval voor een substantieel deel - te werk wordt gesteld in of ten behoeve van twee werk velden/sectoren. De functionaris geeft onderwijs en begeleidt leerlingen, levert een bijdrage aan de voorbereiding en ontwik keling van het onderwijs en levert bijdragen aan de schoolorganisatie. De functionaris ontwikkelt brede plannen en programma's ten bevordering van de deelname van leerlingen aan activiteiten op gebieden van onderwijs/opvang, sport en cultuur. De functionaris draagt voorts bij aan de samenwerking tussen organisaties binnen de verschillende werk velden/sectoren en stimuleert hiertoe afstemming tussen de verschillende aanbieders. RESULTAATGEBIEDEN 1. Onderwijs en leerlingbegeleiding bereidt de dagelijkse onderwijsactiviteiten voor en verzorgt lessen; hanteert verschillende didactische werkvormen, in aansluiting op de leer- en opvoedingsdoelen van de school; creëert een pedagogisch klimaat waarin leerlingen zich veilig en gewaardeerd voelen en begeleidt leerlingen; registreert en evalueert ontwikkelings- en leerprocessen van leerlingen en stelt op basis hiervan concrete leervormen samen; begeleidt lerarenondersteuners, onderwijsassistenten en/of stagiaires in de eigen les/groep; bespreekt de voortgang en de ontwikkeling van leerlingen met ouders/verzorgers; houdt leerling-dossiers bij; neemt deel aan teamvergaderingen; geeft voorlichting aan ouders/verzorgers over de situatie van het kind en voorziet in dit verband waar mogelijk in concrete kennisoverdracht. 2. Ontwikkeling en uitvoering van brede plannen en programma's draagt bij aan de ontwikkeling van brede leer-, opvoedings- en ontwikkelingsplannen voor een perio de van één tot meerdere jaren, in aansluiting op de specifieke doelen van de eigen combinatiefunctie; vertaalt ontwikkelingen op maatschappelijk, cultureel, levensbeschouwelijk e.d. gebied naar concrete plannen, didactische leervormen of activiteiten; draagt in teamverband de brede pedagogische koers uit en stemt terzake af met betrokkenen, des kundigen e.d.. 3. Organisatie en coördinatie van buitenschoolse activiteiten organiseert en coördineert een samenhangend aanbod van binnen- en buitenschoolse activiteiten op het terrein van sport en bewegen en/of kunst en cultuur; 2 05 Bijlage Beleid IBS v08-07-09/bpde/1 7

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2009 | | pagina 51