Pagina 18 stemt het binnen- en buitenschoolse programma af op het (onderwijs)aanbod en creëert toegankelij ke en logisch doorlopende verbindingen tussen onderwijs, sport en cultuur; initieert en organiseert de opzet en uitvoering van projecten, overlegvormen en overige groepsver banden voor zover relevant voor de realisatie van de doelstellingen van het aanbod aan brede activi teiten op het gebied van onderwijs, sport en cultuur; coördineert de inzet van menskracht (medewerkers, vrijwilligers, stagiaires e.d.) bij de uitvoering van projecten, activiteitenprogramma's e.d.; verzorgt ten behoeve van de brede activiteitenprogramma's publicitaire uitingen (pers- en publieks- artikelen, infobulletins, nieuwsbrieven e.d.) aan ouders/verzorgers, docenten, potentiële deelnemers e.d. 4. Organisatie en coördinatie van samenwerking en afstemming speelt een voortrekkersrol in het aangaan van samenwerking en afstemming tussen de betrokken onderwijs-, sport- en/of cultuurorganisaties; signaleert en inventariseert kansen ter bevordering van het verbreden van een samenhangend aan bod voor kinderen, benadert hiertoe actief betrokken instellingen en personen en brengt hen samen; bouwt en onderhoudt een relevant in- en extern relatienetwerk en stimuleert onderlinge samenwer king en afstemming tussen onderwijsinstellingen, wijkorganisaties, verenigingen, maatschappelijke instanties e.d. 5. Deskundigheidsontwikkeling en professionalisering onderhoudt de bekwaamheden voor het eigen beroep/de eigen combinatiefunctie, volgt ontwikkelin gen op het eigen vakgebied, bestudeert vakliteratuur en benut waar mogelijk kansen op deskundig heidsontwikkeling; neemt deel aan projecten, programma's en activiteiten ten behoeve van eigen deskundigheidsont wikkeling, collegiale consultatie e.d. SPEELRUIMTE de functionaris legt verantwoording af over de inrichting en uitvoering van lessen, over de begelei ding van leerlingen/kinderen, over de bijdragen aan leer-, ontwikkelings- en opvoedingsplannen en over de kwaliteit van de werkzaamheden ten behoeve van samenwerking, afstemming en informa tie-uitwisseling tussen de sectoren; kaders zijn wet- en regelgeving, kerndoelen, leer- en opvoedingsdoelen en beleidslijnen van de school, specifieke beleidslijnen en doelstellingen op het gebied van sport en bewegen en/of kunst en cultuur; de functionaris neemt beslissingen over de voorbereiding en uitvoering van lessen en bij de organi satie en coördinatie van activiteiten om de samenwerking, afstemming of informatie-uitwisseling tussen de verschillende sectoren vorm te geven. KENNIS EN VAARDIGHEDEN Kwalificatieniveaus leraar 5 consulent/organisator Kennis en inzicht theoretische en praktische vakinhoudelijke, didactische en pedagogische kennis en vaardigheden; kennis van de leerstof; inzicht in de taak, organisatie en werkwijze van de betrokken school, de vereniging en de overige maatschappelijke of culturele instellingen; inzicht in de (mogelijke) kansrijke relaties die de specifieke instellingen onderling (kunnen) onderhou den en inzicht in de mogelijkheden om deze verbindingen te verdiepen of te verbreden; Vaardigheden invoelingsvermogen en communicatieve en sociale vaardigheden; vaardigheid in het coördineren van medewerkers, vrijwilligers en stagiaires; 2 05 Bijlage Beleid IBS v08-07-09/bpde/1 8

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2009 | | pagina 52