Pagina 19 vaardigheid in het overdragen van kennis en vaardigheden; vaardigheid in het organiseren van projecten en processen gericht op het aangaan en verbre den/verdiepen van onderlinge samenwerking en afstemming. CONTACTEN met leerlingen om de leerstof te bespreken en uit te leggen en resultaten c.q. problemen te bespre ken; met ouders/verzorgers om de voortgang en ontwikkeling van de leerlingen te bespreken; met (potentiële) deelnemers aan activiteitenprogramma's over kansen en mogelijkheden van het brede aanbod om hen te activeren tot deelname; met collega (senior) leraren over de eigen werkzaamheden in de vorm van collegiale besprekin gen/consultatie; met de directie over de begeleiding van de lerarenondersteuner en/of onderwijsassistent om tot na dere afspraken te komen; met onderwijsinstellingen, wijkorganisaties, verenigingen, maatschappelijke instanties e.d. om de potentiële meerwaarde van samenwerking en afstemming voor zowel de leerling als de instel ling/organisatie zichtbaar te maken en om onderlinge afstemming te stimuleren. I 05 Bijlage Beleid IBS v08-07-09/bpde/19

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2009 | | pagina 53