en voor werkzaamheden aan oevers te Wergea. Dit is opgenomen in het ter inzage gelegde over
zicht van de reserve.
Kanttekeningen:
Een voorstel tot onttrekking uit voorzieningen behoeft formeel niet aan de raad te worden voor
gelegd. Wij hebben gemeend u te moeten informeren over het beschikbaar stellen van middelen
voor de inhaalslag achterstallig onderhoud wegen en gebouwen.
Er is een betere verdeling van het budget voor regulier onderhoud wegen ten behoeve van de uit
voering van asfalt werkzaamheden en straatwerkzaamheden gemaakt. Dit is een administratieve
handeling.
Het voorstel over de afronding van enige doorgeschoven werkzaamheden uit 2010 waarvoor
dekking via een onttrekking uit de reserve Grootschalig onderhoud wordt aangegeven, heeft geen
relatie met het artikel 12 rapport. Dit voorstel is meegenomen om reden van efficiency.
Er is overleg gevoerd met:
Extern adviseur artikel 12 JB, intern binnen financiën, de accountant, (interim)manager OW, TPO
van 21 juni 201 1
Toetsing conform beslisboom (argumentatie)
UITGAVEN:
Wettelijke verplichting?
Ja, in die zin dat de bijdrage aangewend moet worden voor het doel, zoals in het rapport artikel
12 staat aangegeven, namelijk het wegwerken van achterstallig onderhoud.
Contractuele verplichting?
Ja, zie hierboven
Onuitstelbaar?
Ja, hoe langer er gewacht wordt met het wegwerken van achterstallig onderhoud, hoe groter de
kans dat de achterstalligheid op onderdelen toeneemt.
Onvermijdelijk?
Ja
Maatschappelijk onaanvaardbaar?
Ja, uitstel levert steeds meer risico op
INKOMSTEN:
Geoormerkt?
Ja, zie wettelijke verplichting.
Inzet onuitstelbaar?
Inzet onvermijdelijk?
ja
Maatschappelijk onaanvaardbaar?
ja
Pagina 6
3 06 verwerking artikel 12 rapport 2010 in begroting 2011/fiwt/6