elektrisch varen.
7.4
Informatiepakket verkoop
raadhuis en terrein
Heliinghaven
Randvoorwaarden gesteld in het document blijven onveranderd van kracht.
8
Omgevingsfactoren
8.1
Woonarken en schiphuizen
De Minne Finne kenmerkt zich door een rafelige oever. Deze is enigszins "verstopt" door
bestaande schiphuizen en woonarken. Bij een eventuele ontwikkeling van de Minne Finne is
het wenselijk deze elementen te verwijderen zodat de oever goed tot zijn recht komt. De
schiphuizen en woonarken zijn niet gelegen op of aan gronden in eigendom van de
gemeente. De gemeente heeft derhalve geen actieve rol in het (eventueel) verwijderen van
deze elementen.
9
Woningen
Initiatiefnemer zal middels woningbehoeftenonderzoek(en) moeten aantonen dat er vraag is
naar de te realiseren woningen.
Er mag geen sprake zijn van ontwikkelingen waar langere tijd leegstand ontstaat;
10
Parkeren
10.1
Algemeen
Initiatiefnemers dienen voor elke functie in overleg met de gemeente te komen tot een
parkeernorm overeenkomstig CROW publicatie 182: parkeer en cijfers - basis voor
parkeernormering
10.2
Minne Finne
In de detailhandelsstructuurvisie wordt de Minne Finne aangewezen als locatie waar een
deel van het parkeerprobleem voor het centrum van Grou kan worden opgelost. Bij een
mogelijke ontwikkeling van de Minne Finne zal de initiatiefnemer extra parkeerplaatsen
dienen te realiseren.
11
Verkeer
(Verkeersaantrekkende) functies die leiden tot infrastructurele knelpunten (bijvoorbeeld brug
tussen de Oostergoostraat en Meersweg) worden op de ontwikkelende partij verhaald.
Bij elke ontwikkeling zal een afweging worden gemaakt of het noodzakelijk is een
verkeersonderzoek onderdeel te laten zijn van de planvorming;
12
Proces overleg
communicatie
Er wordt een open planproces toegepast bij de totstandkoming van de verschillende
projecten.
Kadernota structuurvisie Waterfront