elektrisch varen. 7.4 Informatiepakket verkoop raadhuis en terrein Heliinghaven Randvoorwaarden gesteld in het document blijven onveranderd van kracht. 8 Omgevingsfactoren 8.1 Woonarken en schiphuizen De Minne Finne kenmerkt zich door een rafelige oever. Deze is enigszins "verstopt" door bestaande schiphuizen en woonarken. Bij een eventuele ontwikkeling van de Minne Finne is het wenselijk deze elementen te verwijderen zodat de oever goed tot zijn recht komt. De schiphuizen en woonarken zijn niet gelegen op of aan gronden in eigendom van de gemeente. De gemeente heeft derhalve geen actieve rol in het (eventueel) verwijderen van deze elementen. 9 Woningen Initiatiefnemer zal middels woningbehoeftenonderzoek(en) moeten aantonen dat er vraag is naar de te realiseren woningen. Er mag geen sprake zijn van ontwikkelingen waar langere tijd leegstand ontstaat; 10 Parkeren 10.1 Algemeen Initiatiefnemers dienen voor elke functie in overleg met de gemeente te komen tot een parkeernorm overeenkomstig CROW publicatie 182: parkeer en cijfers - basis voor parkeernormering 10.2 Minne Finne In de detailhandelsstructuurvisie wordt de Minne Finne aangewezen als locatie waar een deel van het parkeerprobleem voor het centrum van Grou kan worden opgelost. Bij een mogelijke ontwikkeling van de Minne Finne zal de initiatiefnemer extra parkeerplaatsen dienen te realiseren. 11 Verkeer (Verkeersaantrekkende) functies die leiden tot infrastructurele knelpunten (bijvoorbeeld brug tussen de Oostergoostraat en Meersweg) worden op de ontwikkelende partij verhaald. Bij elke ontwikkeling zal een afweging worden gemaakt of het noodzakelijk is een verkeersonderzoek onderdeel te laten zijn van de planvorming; 12 Proces overleg communicatie Er wordt een open planproces toegepast bij de totstandkoming van de verschillende projecten. Kadernota structuurvisie Waterfront

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2011 | | pagina 26