Uit de praktijk moet blijken of de genoemde maatregelen in eerste instantie voldoende zijn. Na de komende zomer-periode dient één en ander te worden geëvalueerd, waarbij tevens de parkeerproblemen in beschouwing moeten worden genomen. In afwachting van een definitieve herinrichting van de wijk "Oosterveld" zouden voorlopig de volgende verkeersmaatregelen kunnen worden genomen 1De voorrangsaanduiding van Stationsweg en Parkstraat eindigt bij het kruis punt Parkstraat - God. Haven - Paviljoenstraat - JNieuwenhuisstraat door middel van plaatsing bord nr. 7. Ter hoogte van de woning Parkstraat 7 dient een vooraanduidingsbord met onderbord 30 m. te worden aangebracht. 2. Het kruispunt Parkstraat/Paviljoenstraat - J. Nieuwenhuisstrjitte/ Ged. Haven uitvoeren als voorrangskruising, waarbij het verkeer uit de Parkstraat en de Paviljoenstraat wordt verplicht tot stoppen. Toepassen van bord nr. 8a en bord nr. 10 (nieuw model)Ter plaatse stop- strepen aanbrengen. 3. De Paviljoenstraat vanaf de Meersweg gesloten te verklaren voor alle ver keer in één richting uitgezonderd (brom)fietsersDit is te bewerk stelligen door plaatsing van bord nr. 12 bij de kruising met de Meersweg en met de Drachtsterweg. Aan de andere zijde van de straat, bij de kruising met de J. Nieuwenhuisstrjitte/Ged. Haven en met de Verl. Meersweg dient het bord nr. 13 te worden geplaatst. Tegenover de Parallelstraat in de Paviljoenstraat kan worden volstaan met bord nr. 14-rechts. Alle borden voorzien van een onderbord met op schrift "uitgezonderd (brom)fietsers" 4. In de wijk "Oosterveld" kunnen de daar aanwezige voorrangskruisingen worden opgeheven. Het betreft hier de kruisingen: a. Drachtsterweg - le Oosterveldstraat b. Drachtsterweg - 2e Oosterveldstraat. De voorrangskruisingen Paviljoenstraat - Drachtsterweg/Verl. Meersweg en Paviljoenstraat - Parallelstraat zijn automatisch opgeheven. 5. De Drachtsterweg gesloten verklaren voor auto's vanaf de Meersweg - Volmaweg, door plaatsing van bord nr. 17. (Deze gesloten verklaring geldt voor het gedeelte Drachtsterweg tot aan de 2e Oosterveldstraat) 6. Het gedeelte Ged. Haven vanaf de Doorbraak richting Meersweg gesloten te verklaren voor auto's vanaf de Doorbraak door plaatsing van bord nr. 17. De bocht bij de kruising Doorbraak - Ged. Haven dient te worden ver groot. Hiervoor is nodig dat een lichtmast en schakelkast worden verplaatst, waarover reeds kontakt is geweest met het PEB. 7. Het parkeerterrein bij de Volmaweg bestemmen voor parkeren gedurende maximaal 24 uur. Dit aangeven door bord nr. 99 met onderbord "max. 24 uur". 8. Instellen c.q. handhaven van een stopverbod aan beide zijden van de weg voor het gedeelte Ged. Haven tussen Drachtsterweg en Doorbraak, door plaatsing bord nr. 51. (Het stopverbod aan de zuidzijde van de Doorbraak dient te worden gehandhaafd)

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen Idaarderadeel 1935-1983 | 1980 | | pagina 35