j. Pagina 82/83: "Het is de vraag of transport door net Lichaam kostenmatig zou Kunnen concurreren met de prijzen, die thans aan het particuliere transport betaald moeten worden. Daarbij speelt een rol dat transport door een. overheidsin stantie naar verwachting een minder flexibele - en dus duurdere - organisatie met zich mee zal brengen, als thans aoor de particuliere transportondernemingen geboden wordt. Verder zouden bij een aanpak door het Lichaam transportmiddelen aangeschaft moeten worden;de transport ondernemingen hebben deze middelen thans al in huis. Gelet op het bovenstaande lijkt het het meest ioelmatig om het arvaitransport ook in de toekomst over te lat< a c.q. uit te besteden aan particuliere transportondernemingsn. Er wordt vanuitgegaan dat het Upenbaar Lichaam aan het vervoer door particuliere transportbedrijven voorwaarden van milieuhygiënische aard zal stellen. k. Bijlage L2 - 9 Vlieland: "Indien de afvoer in het hoogseizoen twee keer per week zou plaats vinden, zou met 3 containers kunnen worden volstaan. ïn de periode voorafgaand en de periode opvolgend aan net hoogseizoen zijn bij afvoer van één keer per week g. containers nodig. D.w.z. bij containers is overcapaciteit aanwezig, wanneer in het hoogseizoen 2 x en verder i x per week wordt afgevoerd." Om te bewerkstelligen dat er te allen tijde gelegenheid is om te storten zal in de praktijk niet volstaan kunnen worden met 3 containers, maar zuilen containers nodig zijn. Voorts is uit net plan niet gebleken of de afvoerkosten van o.a. de gemeente Vlieland naar het vaste land in de kosten van voortransport zijn verdisconteerd. Wat betreft deel II van het concept-plan inzake oe verwerking van bouw- en sloopafval is het gewenst dat oe verwerking van deze categorie afval zo spoedig mogelijk volgens het concept-plan zal worden geregeld.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen Idaarderadeel 1935-1983 | 1980 | | pagina 84