j. Pagina 82/83:
"Het is de vraag of transport door net Lichaam kostenmatig zou Kunnen
concurreren met de prijzen, die thans aan het particuliere transport betaald
moeten worden. Daarbij speelt een rol dat transport door een. overheidsin
stantie naar verwachting een minder flexibele - en dus duurdere -
organisatie met zich mee zal brengen, als thans aoor de particuliere
transportondernemingen geboden wordt. Verder zouden bij een aanpak door
het Lichaam transportmiddelen aangeschaft moeten worden;de transport
ondernemingen hebben deze middelen thans al in huis.
Gelet op het bovenstaande lijkt het het meest ioelmatig om het
arvaitransport ook in de toekomst over te lat< a c.q. uit te
besteden aan particuliere transportondernemingsn.
Er wordt vanuitgegaan dat het Upenbaar Lichaam aan het vervoer door
particuliere transportbedrijven voorwaarden van milieuhygiënische
aard zal stellen.
k. Bijlage L2 - 9 Vlieland:
"Indien de afvoer in het hoogseizoen twee keer per week zou plaats
vinden, zou met 3 containers kunnen worden volstaan. ïn de periode
voorafgaand en de periode opvolgend aan net hoogseizoen zijn bij
afvoer van één keer per week g. containers nodig. D.w.z. bij
containers is overcapaciteit aanwezig, wanneer in het hoogseizoen
2 x en verder i x per week wordt afgevoerd."
Om te bewerkstelligen dat er te allen tijde gelegenheid is om te
storten zal in de praktijk niet volstaan kunnen worden met 3 containers,
maar zuilen containers nodig zijn.
Voorts is uit net plan niet gebleken of de afvoerkosten van o.a. de
gemeente Vlieland naar het vaste land in de kosten van voortransport
zijn verdisconteerd.
Wat betreft deel II van het concept-plan inzake oe verwerking van
bouw- en sloopafval is het gewenst dat oe verwerking van deze categorie
afval zo spoedig mogelijk volgens het concept-plan zal worden geregeld.