- 4 - en stedebouwkundige bureaus van Stéenwijk, WeststellingwerfHeerenveen en Haskerland een concept-bestemmingsplan vervaardigd, waarin aan al deze punten aandacht is geschonken. Set concept-plan is per gemeente uitge werkt in een kaart op schaal 1 10000 en van een uitvoerige toelichting voorzien. Zoals bekend heeft dit concept niet de status van (ontwerp) bestemmingsplan - het voorgeschreven overleg heeft nog met geen andere instanties dan Rijkswaterstaat plaats gehad - en het ligt ook niet in de bedoeling met de officiële procedure daarvan vooruit te lopen op de tracé vaststelling door de minister van Verkeer en Waterstaat. In principe is overeengekomen dat te gelegener tijd, voorzover nodig en mogelijk en als alle gemeenten die door de (nieuwe) rijksweg 32 worden doorsneden meewerken, een reeks aansluitende bestemmingsplannen "rijksweg 32" worden ontworpen en aan de raden ter vaststelling worden aangeboden. Het streven dient gericht te blijven op da realisering van een volwaardige autosnelweg vanaf de A 28 (bij Staphorst) tot Leeuwarden. Voor dit ogenblik achten wij het voldoende dat de respectieve raden zich (opnieuw) uitspreken voor een spoedige vaststelling van het tracé van de A 32 volgens variant 1 uit de Tracé-nota, zulks met afwijsing van de andere aangedragen oplossingen. Wij verzoeken u de raad uwer gemeente aldus voor te stellen en daarbij - indien u zelf niet van die gelegenheid gebruik wenst te maken - de machtiging te vragen voor de werkgroep Rijksweg 32 mede namens uw gemeente het ingenomen standpunt toe te lichten ten overstaan van de Commissie van Overleg voorde Wegen tijdens de door haar te houden hoor zitting. De Intergemeen kgroep Rijksweg 32, voor deze, de voorzitter,/

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen Idaarderadeel 1935-1983 | 1981 | | pagina 78