5. Hoogstraat.
Het lijkt ons zinvol het voorstel van de commissie voorshands
in te trekken. Dit geldt eveneens voor de bestaande verkeersmaatregel
(verbod voor auto's om in te rijden vanaf de Raadhuisstraat).
Dit laatste bord model 17 van bijlage II van het R.V.V. zou vervangen
kunnen worden door bord model 101a (doodlopende weg).
6Hoofdstraat/Kleine_Buren.
In de Hoofdstraat en de Kleine Buren zullen borden, model
61 (voetgangersgebied) worden geplaatst
7. Parkstraat.
Met het voorstel van de commissie, om de maatregelen tot
aanwijzing van de Parkstraat, tussen Gedempte Haven en Zevenhuizen
tot voorrangswegin te trekken, kunnen wij ons verenigen.
Stroomlijning van het verkeer op de kruising Parkstraat/Gedempte
Haven, zoals door de GWKI is voorgesteld (zie verslag 3e afdeling)
is in strijd met de filosofie van de maatregel. Ditzelfde argument
geldt in feite ook voor de aansluiting Parkstraat/Troelstrawei
8Zevenhuizen^
Het voorstel van de commissie tot het instellen van een inrijver-
bod var. auto's in noordelijke richting kan ons inziens worden gehonoreerd
9. Friesmastrjitce
De 3e afdeling heeft gevraagd nog eens te bezien of éénrichting-
verkeer naar en van de parkeerplaats van de VIVO-markt wenselijk is
teneinde te voorkomen dat de Friesmastrjitte als sluipweg wordt
gehanteerd en het gebruik van de uitrit op de Stationsweg zoveel moge
lijk wordt beperkt.
Wij stellen u voor de huidige situatie niet te legaliseren,
maar de oude situatie te herstellenDaartoe dient het bord model
17 te worden verplaatst in z.w.-richting tot voorbij de ingang
naar Zevenhuizen. Het daartoe strekkend raadsbesluit is indertijd
reeds genomen.
10/11 Noorderdwarsstraat/Drachtsterweg
Wij stellen u voor een inrijverbod voor de Noorderdwarsstraat
van noord naar zuid in te stellen voor auto's door plaatsing van
een bord model 17 van bijlage IIB van het RW. Eveneens voor de
Drachtsterweg een inrijverbod voor vrachtauto's in te stellen
in zuidelijke richting (tussen Meersweg/GedHavenen 2e Oosterveld-
straat)
22e_Oosterveldstraat.
Voor de 2e Oosterveldstraat wordt voorgesteld een inrijverbod
voor auto's in te stellen in westelijke richting. Dit voorstel
wordt gedaan uit overwegingen van bereikbaarheid van de VEGE-winkel.
Wij erkennen dat het oostelijk deel van deze straat eigenlijk
een rijrichting van oost naar west zou moeten hebben, maar dan
zou de straat vanaf de Meersweg weer open komen te liggen. Uit
twee kwaden is derhalve voor de minst kwade gekozen. In de praktijk
zal moeten worden cezien of deze keus juist is geweest.