- 8 -
36. Voorstel tot wijziging van de verordening op de heffing van steigergeld.
Alsvoren
37. Voorstel tot het verstrekken van bijdragen uit de gemeentekas en het garan-
deren van een geldlening aan de Woningbouwvereniging "Midden-Friésland" te
Grouw, voor de bouw van 25 woningen te Roordahuizum en te Wartena.
De hear Van Essen freget wat de mooglike konsekwinsjes wêze kinne as
dit utstel net oannommen wurde soe. Hy fynt it rintepersintaazje de hege kant
neist
De voorzitter antwoordt dat de consequentie is dat er opnieuw een lening
moet worden afgesloten. Er zijn onder bepaalde voorwaarden afspraken gemaakt.
Als dan door toedoen van het feit, dat een derde instantie nog goedkeuring
moet verlenener intussen gunstiger voorwaarden ontstaanis het toch niet
gebruikelijk dat gepoogd wordt onder de gemaakte afspraken uit te komen. Het
is ook niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid in het zakelijk verkeer.
De onderhavige geldlening is een zgn. klimlening, die gelijke tred
houdt met de inflatie-invloeden en waarbij de hoogte van het rentepercen-
tage geen invloed heeft op de voorlopig vastgestelde huumrijs.
De hear Van Essen is fan betinken dat op sa'n grut bedrach dochs in
ferskil fan 1% rinte wol te fernimmen is. Hy freget him ek of wêrom net,
lyk as yn it ferline wol bard is, op de dei fan de riedsgearkomste de jild-
liener it rintepersintaazje te witten dien hat, sadat der deselde jüns in
beslüt oer nommen wurde koe.
Sprekker stelt dêrom ut dit utstel werom te nimmen en te besjen oft
der mooglikheden binne foar in liening mei in leger rintepersintaazje.
De voorzitter zegt dat waar de heer Van Essen op doelt, gebruikelijk is
bij de Bank voor Nederlandse Gemeenten (B.N.G.), maar het gaat hier om een
particuliere instelling die dat kennelijk niet zo doet.
Verder wijst spreker er op dat deze geldlening ook door de Hoofdinspec
teur (H.I.D.) voor de Volkshuisvesting al een keer is geweigerd omdat deze
het rentepercentage te hoog vond, en het huidige percentage is wel geaccepteerd.
Sprekèr acht het daarom niet noodzakelijk voor een tweede keer op het rente
percentage terug te komen.
De eigenlijke taak van de gemeente is het garant staan voor de woning
bouwvereniging. Het risico voor de gemeente is dat de woningbouwvereniging
niet aan haar verplichtingen zou kunnen voldoen. De bijdrage in de kosten die
door het rijk wordt betaald heeft geen invloed op de huurprijs.
As de gemeente no net garant stiet foar de wenningbouferieningsa seit
wethalder Van Gorkum dan kin de oannimmer net betelle wurde en soe yn prinsipe
de bou stil lein wurde moatte.
De hear Knossen fielt neat foar it idee fan de hear Van Essen. Hy begrypt
net wêrom oer dit punt no sa'n diskusje üntstiet wylst foarhinne sa'n utstel
nea ferwar ünderfun. It liket him de baas en gean mei dit utstel akkoart en
praat dan of dat der tenei by it garandearjen fan lieningen it rintepersintaazje
fan de dei wêrop it beslüt nommen wurdt, jilde moat.
De hear Schermer is it wol iens mei de wurden fan de hear Van Essen.
Him tinkt dat de partikuliere jildlieners net beskerme wurde hoege, omt dat
mei de B.N.G. ek net dien wurdt.
De hear De Wolf seit dat it ferhaal fan de hear Van Essen him wol oan-
sprekt, mar it liket him in saak tusken de wenningbouferiening en de jild-
liener en net tusken de gemeente en de jildliener. Wat der wol dien wurde
kin neffens sprekker, is de wenningbouferiening freegje te besjen oft der
gjin mooglikheden binne foar in leger rintepersintaazje en op foarhan dit
utstel oan te nimmen, dat as der gjin oare mooglikheden binne de liening dochs
trochgean kin.