Nol4p7b
DE DAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN
Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 1 febru
ari 1963 (bijlage no. 45);
BESLUIT
I. aan te kopen van de Pastorie der Hervormde Gemeente te Wirdum een per
ceel grond, groot plm400 m2, deel uitmakende van het perceel, kadas
traal bekend gemeente Wirdum, sectie B, no. 2150, welk gedeelte op de
bij dit besluit behorende tekening, gemerkt B, blauwomlijnd is aangege
ven, voor een koopsom, berekend naar 1,25 per m2 en verder onder de
volgende voorwaarden:
1. de grond wordt overgedragen rr.et alles wat daarop of daarin aanwezig
is en met alle daarop rustende erfdienstbaarheden en lasten en daar
aan verbonden rechten, in het genot van pacht, doch vrij van hypo
theek;
2. het gekochte is reeds bij de gemeente Leeuwarden in gebruik; het is
door raiddel van gewolmaniseerde houten palen, waarlangs een vijftal
prikkeldraden gespannen zijn, voldoende veekerend afgescheiden van
het aan de verkoopster verblijvende gedeelte van het perceel, kadas
traal bekend gemeente Wirdum, sectie E, no. 2150; de koopster ver
plicht zich om, wanneer in de toekomst een vernieuwing van de houten
palen nodig zal zijn, deze op haar kosten te vervangen door beton-
palen, met tenminste drie draden bespannen; het onderhoud van de af
rastering is overigens ten laste van het aan de verkoopster verblijven
de percee ls gedeelte;
3. de levering geschiedt op de dag van het verlijden van de akte van
overdracht
4. van de levering af komen alle zakelijke lasten en belastingen, welke
van het over te dragen perceelsgedeeite geheven worden, voor rekening
van de gemeente Leeuwarden;
5. de verkoopster is tot geen andere vrijwaring gehouden dan tot die
wegens uitwinning;
6. partijen doen afstand van het recht tot het vragen van ontbinding, als
bedoeld in de artikelen 1302 en 1303 van het Burgerlijk Wetboek;
7. de kosten van overdracht komen voor rekening van de gemeente Leeuwarden;
II. het onder I bedoelde perceel onder te brengen in het Grondbedrijf.
Aldus vastgpsteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter
Secretaris.