7165. DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN; Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 14 mei 1965 (bijlage no. 142); BESLUIT aan de Vereniging voor Öhristelijk Kleuteronderwijs te Leeuwarden in eigendom over te dragen, zulks ten behoeve van een door haar te stichten drieklassige kleuterschool, een perceel grond, gele gen ten zuiden van de Gebroeders Wierdastraat en ten oosten van de Familie Van der WTe ij straat, ter grootte van plm. 1404 m2, welk perceel op de bij dit besluit behorende tekening roodomlijnd is aangegeven en deel uitmaakt van de percelen, kadastraal bekend gemeente Leeuwarden, sectie H, nos. 1077 en 894, onder de volgende bedingen 1. de juiste begrenzing van hot terrein zal ter plaatse door de dienst der Openbare Werken der gemeente Leeuwarden worden aange geven; 2. do grond wordt overgedragen met alles wat daarop of daarin aan wezig is en met alle daarop rustende erfdienstbaarheden en las ter. en daaraan verbonden rechten, doch vrij van hypotheek; p. de levering geschiedt op de dag van het verlijden van de akte van overdracht; 4. alle zakelijke lasten en belastingen, welke van de over te dragen grond geheven worden, komen vanaf de onder 5 bedoelde datum voor 'rekening van de nieuwe eigenares; 5. de gemeente Leeuwarden is tot geen andere vrijwaring gehouden dan tot die wegens uitwinning; 6. alle op do grondoverdracht vallende kosten, daaronder begrepen die van de levering van een afschrift van de akte ten behoeve van het gemeente-archief, komen voor rekening van de nieuwe eigenares; 7. partijen doen afstand van het recht tot het vragen van ontbinding als bedoeld in de artikelen lp02 en lJOj5 van het Burgerlijk Wet boek; de onder I bedoelde grond tegen een vergoeding van f.40.000,-- uit het Grondbedrijf te nemen. Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van Voorzitter. Secretaris Tarieven zwembad "De Kleine Wielen" en tennisbanen in 't Nijlên. Bijlage no. lay. Leeuwarden, 17 mei 1965 Aan de Gemeenteraad. In verband met de in gebruikneming van het zwembad "De Kleine Wielen" op 29 mei a.s. hebben wij enige organisatorische maatregelen getroffen, teneinde een goede gang van zaken te verzekeren. Allereerst zijn wij overgegaan tot de aanstelling van het benodigde perso neel, bestaande uit een chef-badmeester en een badmeester-instructeur in vaste dienst, drie badmeesters gedurende het seizoen, twee kassicres, twee krachten voor de garderobe en twee controleurs, allen gedurende het seizoen. De choi-badmeester zal - in afwachting van een definitieve voorziening - tijdelijk worden gehuisvest in een caravan op het terrein van het zwembad. Op zeer drukke dagen zal het personeelsbestand worden uitgebreid met los personeel He 0 ligo in ons voornomen het parkeren van auto's en ander voertuigen geheel vrij te laten en daarop geen toezicht uit te oefenen. De parkeerruimte is dermate groot, dat wij verwachten, dat hier geen moeilijkheden zullen ontstaan. Behoudens op zeer drukke dagen ligt het in de bedoeling het publiek via dén toegang toe te laten, waardoor het aantal in dienst te nemen controleurs tot twee (met wisselende dienst) beperkt kan blijven. oorts zijn wij voornemens net zogenaamde "open" garderobesysteem toe te passen, waarbij de bezoekers zelf hun kleren ophangen en later weer weghalen, /oor hét opbergen van de kleding in de garderobe wordt dan geen vergoeding ge vraagd. Voor algemeen toezicht is voortdurend een kracht aanwezig. Getracht zal worden gelegenheid te bieden voor het tijdelijk in bewaring geven van waar devolle voorwerpen De vaststelling van de tarieven voor het gebruik van het zwembad en de zonneweide behoort tot de taak van Uw Raad. Op grond van elders ingewonnen inlichtingen zijn wij tot de conclusie ge komen, dat de in het hierbij gevoegde ontwerp-besluit vermelde tarieven aan vaardbaar zijn. De lasten welke voortvloeien uit het in dienst te nemen personeel, het onderhoud van het bad en de overige variabele lasten hebben wij geraamd op f.80.000,-- per jaar. V/ij verwachten, dat dit bedrag geheel gedekt kan worden uit de opbrengst van de entreebewijzen. Voorts zijn de tennisbanen in het recreatiegebied 't Nijlên gereedgekomen. A/oor toezicht en onderhoud van de tennisbanen dienen een tveetal terreinknechten te worden aangesteld die voorlopig mode zullen worden belast met het onderhoud van de grasmatten op do speelvelden in het complex 't Nijlên. Te zijner tijd zullen deze krachten volledig bij het beheer van het aldaar gelegen recreatiege bied worden ingeschakeld. Ook voor het gebruik van de tennisbanen dient Uw Raad do vergoedingen vast te stollen. Wij hebben omtrent de toe te passen tarieven informaties ingewonnen in di verse gemeenten en wij menen, dat de tarieven, die in het ontwerp-besluit zijn opgenomen, alleszins acceptabel zijn. De kosten van onderhoud, energieverbruik, administratie enz. hebben wij op f.9.000,-- geraamd. Wij gaan er van uit, dat dit bedrag gedekt kan worden uit de opbrengst van de verhuur. Voor elk van bovengenoemde objecten hebben wij een exploitatie-begroting bij do stukken ter inzage gelegd. Onder mededeling dat de Sport- en Recreatiecommissie zich hiermede kan verenigen, stellen wij U voor te besluiten overeenkomstig de hierna afgedrukte ontwerpen Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden, A.A.M. van der Meulen Burgemeester. de Jong Secretaris.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1965 | | pagina 278