54 -
Hoofdstuk III.
Volgno. 80.
itrusting politie.
1Een lid vroeg of het College in
lichtingen kan verstrekken over
de mening van de Burgemeester
"betreffende eventuele wederinvoe
ring van paarden bij de politie
dienst.
Volgno. 92.
Yerkeersvoorzieningen.
1Een lid vroeg in hoeverre er in
de omgeving van de Noorderbrug
voorzieningen zullen worden ge
troffen voor het oversteken
van voetgangers.
2. Een lid vroeg of een oversteek
plaats voor voetgangers kan
worden gemaakt in de Spanjaards
laan bij het Rengerspark (kin
derboerderij
3. Een lid drong er op aan in
straten met veel oversteekplaat
sen voor voetgangers borden te
plaatsen met het opschrift;
"Stadslichten". De oversteek
plaatsen zullen dan beter zicht
baar zijn. Een betere markering
van de zebra's, b.v. op de
manier die in de Valeriusstraat
wordt toegepast, werd bepleit.
4. Een ander lid wees er op dat
een van de nieuwe kleine vlucht
heuvels op het kruispunt Wes-
terplantage-Nieuwestad te ver
in de richting van de Nieuwestad
uit steekt
5. Een lid wees op de onbevredi
gende situatie aan de noord
zijde van de Vrouwenpoortsbrug,
waar de V/estersingel op de Har-
lingersingel uitmondt. Het van
de Harlingersingel komende ver
keer moet hier voorrang geven
aan het verkeer, dat van de
Westersingel komt. Dit lid
pleitte er voor hier een voor
rangskruising te maken, met
voorrang voor het verkeer, dat
van de Harlingersingel komt.
Wij zijn niet in staat hierover in
lichtingen te verstrekken.
1 en 2
Wij achten dit vooralsnog niet
nodig.
Bij het voeren van stadslichten
worden auto's veelal slecht opgemerkt.
Het voeren van groot licht (uiter
aard gedimd) verdient de voorkeur.
Voor zebrapad-verlichting bestaan
tal van methoden, die geen van alle
geheel bevredigen. Momenteel stelt
de Stichting Wetenschappelijk Ver-
keersonderzoek een landelijk onder
zoek in. In afwachting van de uit
slag van dit onderzoek achten wij het
niet wenselijk deze materie zelf ter
hand te nemen.
V/ij delen deze mening niet. De be
tekenis der heuvels als geleidings
stroken zal overigens worden geaccen
tueerd door strepen, vlakken en pij
len. Mocht in de praktijk enige
correctie nodig blijken, dan zullen
wij hiertoe opdracht geven.
Wij zijn bereid de situatie ter
plaatse nog eens te overwegen in het
kader van de in voorbereiding zijnde
wijziging van het tracé Harlinger
singel -Spanjaardslaan.
MarimmJHL