Ho. 2872
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN;
Gelezen de op 5 december 1967 ingekomen aanvraag van het bestuur
van de Vereeniging voor Christelijk Schoolonderwijs te Leeuwarden om
gelden uit de gemeentekas te mogen ontvangen voor de aanschaffing van
een elektrische naaimachine ten behoeve van de Karei Doormanschool
overwegende, dat de aanvraag voldoet aan de in artikel 73 der Lage;
onderwijswet 1920 gestelde eisen;
dat door inwilliging van de aanvraag de normale eisen, aan het gevi
van lager onderwijs te stellen, niet zullen worden overschreden;
gelet op het voorstel van Burgemeester en Wethouders d.d. 28
februari 1968 (bijlage no. 118);
BESLUIT:
de gevraagde medewerking te verlenen.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.
Vaststellen vergoedingen vakonderwijs over 1966 aan besturen van bijzondere
scholen voor buitengewoon lager onderwijs.
Bijlage no. 119- Leeuwarden, 28 februari 1960.
Aan de Gemeenteraad.
Ingevolge het bepaalde in artikel 36 van het Besluit buitengewoon
lager onderwijs 1949 hebben de besturen van de bijzondere scholen voor
buitengewoon lager onderwijs aanspraak op vergoeding van de beloningen etc.
van de vakonderwijzers overeenkomstig de daar gegeven maatstaven.
In 1966 waren twee. vakleerkrachten in de logopedie werkzaam aan de
openbare scholen voor debiele kinderen, voor imbeciele kinderen en voor
kinderen met leer- en opvoedingsmoeilijkheden.
Bij het bijzonder onderwijs waren bij de overeenkomstige soorten
scholen eveneens vakleerkrachten werkzaam.
Uit bijgaand ontwerp-besluit blijkt, op welke bedragen de schoolbesturen
recht hebben, terwijl daarin tevens zijn opgenomen de bedragen der voorschot
ten, welke bij raadsbesluit van 23 februari 1966no. 2445? zijn toegekend,
alsmede de bedragen, welke in verband met deze voorschotten nog moeten worden
uitgekeerd dan wel teruggestort
Op grond van het vorenstaande geven wij U in overweging te besluiten
overeenkomstig het hierna opgenomen ontwerp.
Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden,
J.S. Brandsma Burgemeester,
de Jong Secretaris.