,nm
- 23
2
Een ander lid vroeg daarna aan Afsluiting van de binnenstad als
welke oplossing hot college in geheel voor allo rijverkoor achten
concreto denkt voor het geval wij bepaald ongewenst, kol zal,
de verkeerssituatie in do binnen- indien do ontwikkeling zulks wense-
stad onhoudbaar dreigt te wor
den. Uordt afsluiting van de
binnenstad voor het verkeer
voor mogelijk gehouden.
Enige leden zeiden niet over
tuigd te zijn van het nut van
do invoering van parkoormetors.
De blauwe zone werkt naar hun
mening bevredigend.
Zij vroegen Burgemeester en
Uothoudors de voordelen die zij
zien in hun desbetreffend voor
stel duidelijk aan te tonen.
lijk maakt, verdere uitbreiding
worden gegeven aan do met ingang van
1 november 1965 getroffen verkeers
maatregelen (eenrichtingverkeer, stop
en parkeerverboden c.d.).
Voorts zal het in de toekomst gewenst
kunnen zijn bepaalde straten voor hot
verkeer af to sluiten. In dit verba ld
zij gewezen op de proefneming met
de Voorstrcok en De Kelders.
3 cn 4-
Do financiële commissie heeft inder
daad kennisgenomen van een ontwerp
voorstel inzake het invoeren van
parkccrmotcrs en naar aanleiding
daarvan om oen uitvoeriger motivering
gevraagd. Aan dit verzoek zal worden
voldaan, waarna hot voorstel opnieuw
zal worden voorgelegd.Op do onder 3
4. Een ander lid vroeg of hot juist
is dat een ontworp-voorstel in
zake do invoering van parkoer-
meters al in de financiële
commissie is besproken en dat hot
daarna door het college is
teruggenomen.
Als deze vraag mot ja beantwoord
wordt, zou dit lid gaarne vernemen
waarom hot ontworp-voorstel is
teruggenomen.
gestelde vragen zal
teruggekomen in dat
uiteraard worden
voorstel
5o Een lid vroeg voor welke plaatsen Een maximum-parkeerduur van
uur
in onze gemeente oen afwijkende
parlcoerduur van v? uur geldt.
geldt momentcol op de volgende
plaatsen:
a. bij hot stationspostkantoor
(zonder parkccrschijf)
b. bij het Groot Schavornck
(blauwe zone)
c. de Ossokop (blauwe zone);
d. do Ucaze westzijde (blauwe zone
Is het college niet van mening
dat hot aanschaffen van parkoer-
meters voor deze plaatsen der
mate kostbaar is, dat de kosten
niet in voldoende mate door do
opbrengsten gedekt zullen wor
den.
Een goedkopere oplossing acht
dit lid het plaatsen van grote
borden, waarmee het publiek dat
van oen parkeergelegenheid met
een afwijkende parlcoerduur ge
bruik wenst to maken op deze af
wijking wordt geattendeerd. Ver-
dor kan de parkoerschijf normaal
worden benut.
Ervaringen elders wijzen uit, dat de
parkoormetors zichzelf betalen.
Voor do blauwe zone moeten wettelijk
voorgeschreven borden worden geplaatst,