i
,000.
sbs w»gp
-29-
van do uitvoering van grotere
bouuworken, waarbij door
plaatsing van hulpgebouwen ge
bruik wordt gemaakt van open
bare grond en 'wateren. Waarom
verd op volgno. 107 vorig jaar
on thans
15.000,—
geraamd
De werkelijke inkomsten bleken
26.642,te zijn. Is de
raming niet veel te laag?
wisselvallig in omvang. Daarom is
de raming niet gebaseerd op do
werkelijke ontvangsten over het
laatst verstreken jaar. Het jaar
1967 is daarom geen goede graad
meter. Wel is het, gezien de ont
wikkeling over c-en reeks van jaren
verantwoord voor 1969 een hogere
ontvangst te ramen dan het voor
1968 geraamde bedrag.
140. hen lid zei de verbetering van
de Goutumerdyk te Goutum te
hebben gemist in de lijst van
op het programma staande wer
ken
Is vergeten dit werk te vermel
den of acht het College deze
verbetering niet nodig?
Het lijkt ons niet onwaarschijnlijk
dat de verbetering van de Goutumer
dyk aan de orde moet komen in hot
kader van de uitvoering van hot in
voorbereiding zijnde bestemmings
plan Goutum.
141« Tot voor enkele jaren werd het
onderhoud van wegbermen uitbe
steed. Nu doet de gemeentelijke
plantsoendienst dit zelf (als
proefHo^ zijn de ervaringen?
142. In verband met het steeds nij
pender wordende parkeerprobleem
werd gepleit voor het reserveren
van terreinen in do buurt van
het wegenvierkant met de bedoe
ling die te bestemmen voor het
aanleggen van parkeerterreinen.
Do dienst ziet gc^n kans meer alle
bermen door derden te doen maaien
omdat do belangstelling daarvoor
ontbreekt. Het onderhoud in eigen
beheer moet derhalve niet als proef
worden gezien.
Dit punt heeft onz<~ voortdurende
aandacht
143
Worden de kosten van de verkeers-
voorzieningen en voor de parkoc-r-
gelogenheden in de bestaande wij
ken ten laste van dc bewoners van
die wijken gebracht en zo neen,
is hot mogelijk dit wol te doen?
Tot dusverre zijn do kosten van
verkc-ersvoorzieningen en parkoer-
gelegenheden niet ten laste van do
bewoners van die wijken gebracht.
Betwijfeld moet worden of do moge
lijkheid hiertoe wel
144 -
145,
Is het de bedoeling door te gaan
met het maken van parkeerhavens
langs drukke straten, zoals b.v.
dc Raadhuisstraat, de Gymnasium
straat en do Huizumcrlaan?
Overweegt het College maatrege
len te treffen tot het scheppen
van speciale parkeerruimte voor
artsen en voor ernstig invalide
auto-bezitters?
De straten die in hot kader van de
onderhoudsbegroting worden herbe-
straat en die waarvoor op de kapi-
taaldienst kredieten voor verbe
teringen worden geraamd, worden
voorzover dit mogelijk en gewenst
van parkeerhavens voorzien.
De bedoeling is hiermee door t
gaan.
Het reserveren van speciale parkeer
ruimte voor artsen is praktisch
niet te realiseren. Aan een be
perkt aantal ernstig invaliden
die hun auto dringend nodig hebben
voor hot bereiken van hun
sarossa