No. 617.
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN
Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 19 januari
1972 (bijlage no. 22);
BESLUIT s
met P. Sinnema, wonende te Warga, Leeuwarderweg 5ssu overeenkomst aan
te gaan tot het ontbinden van de pachtovereenkomst ten aanzien van het
perceel weiland, kadastraal bekend gemeente Leeuwarden, sectie K, nummer
147, groot 2.10.30 ha, onder toekenning door de gemeente Leeuwarden van
een schadeloosstelling van 19.092,en \order onder de bedingen, welke
zijn opgenomen in de bij dit besluit behorende pachtontbindingsovereen-
komst
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.
Aan de gemeenteraad.
De gemeente is eigenares van het perceel, kadastraal bekend gemeente
Leeuwarden, sectie B, nr. 3948, groot 144 m2, waarop staat het pand Blok
huisplein nr. 26. Deze opstal werd voorheen gebruikt als dienstwoning ten
behoeve van het Stadsziekenhuis. Het pand werd laatstelijk bewoond door de
oud-directrice van genoemd ziekenhuis en staat nu reeds sedert 3 juni 1970
leeg.
De woning is daarna nog enige tijd beschikbaar gehouden ten behoeve
van de Dienst voor Gezondheidszorg. Inmiddels is gebleken, dat deze dienst
geen enkel belang bij deze woning heeft en dat het bezit van de woning voor
de gemeente bijv. ten behoeve van een toekomstige reconstructie van hot be
treffende stadsdeel, of ten behoeve van een ander doel ook niet van belang
is. V/ij zijn daarom tot de conclusie gekomen, dat het aanbeveling verdient
dit onroerend goed af te stoten. Dit dient naar ons oordeel te geschieden
in de vorm van een publieke verkoop, aangezien wij verwachten, dat met deze
wijze van verkoop het gemeentebelang het meeste wordt gediend.
Onder mededeling, dat wij t.z.t. alsnog een voorstel aan U zullen moe
ten doen omtrent het verkopen van het perceel met opstal aan de hoogste
bieder voor het door hem geboden bedrag, geven wij U thans in overweging
te besluiten overeenkomstig het hierbij gevoegde ontwerp.
Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden,
J.S. Brandsma, Burgemeester.
de Jong
Secretaris.