- 58
Een prioriteitenschema wordt o.u. opge
steld teneinde inzicht te krijgen in de
mate waarin men waarde hecht aan de tot
standkoming van bepaalde voorzieningen.
Zowel rendabele als onrendabele investe
ringen kunnen aan dit laatste een bijdra
ge leveren.
In bepaalde gevallen bestaat er een dui
delijke samenhang tussen de urgentie van
rendabele en onrendabele kapitaalswerken.
Uit oen oogpunt van coördinatie is het
daarom wenselijk beide categorieën in een
prioriteitenschema op
zijn beide categorieën
elkaar
-i n r o
- "b1J
ste is
in oen
investe
te nomen. Daarnaast
concurrerend t.o.v,
op het terrein van de financie-
en capaciteitsplanning. Dit laat-
ook een argument voor opneming
prioriteitenschema van rendabele
ringen.
Is het College niet van mening
dat de taak van de functionele
raden oen adviserende taak is en
dat de activiteiten voortvloeiend
uit de meerjarenplanning niet in
die mate als nu de bedoeling is
aan deze raden moet worden voor
gelegd?
Aan alle raden is verzocht een visie te
ontwikkelen over de hoofdpunten van het
te voeren beleid. Haast deze beleidsvi
sie, welke een langere periode zou die
nen te omvatten (bij voorbeeld 15 jaar),
word verzocht to konen tot oen inventa
risatie van do voorzieningen waaraan,
naar het oordooi van do raden, do eerst
komende vier jaren behoefte bestaat,
Uij zijn do mening toegedaan dat oen ad
viesaanvraag zoals hierboven vermeld vol
ledig past binnen do taakomschrijving van
do raden.
IIoo is do positie van de wethou
der van Financiën met betrekking
tot do begroting 1972 ton opzich
te van de meerderheid van hot
College, nu hij zelf een alterna
tieve begroting 1972 heeft ge
maakt? Verdedigt hij nu beide be
grotingen.
De wethouder van Financiën
grotingen toelichten.
:al beide
Do-
Welk beleid zit achter de door
bovengenoemde wethouder voorge
stelde bezuinigingenwaarvan het
ene subsidie wel en het andere
subsidie niet wordt gehandhaafd?
In het algemeen staat deze wethouder op
het standpunt, dat voor bepaalde voor
zieningen in sterkere mate dan tot dus
ver het geval was, door de gebruikers
moet worden betaald.
Hij staat verder op het standpunt, dat
aan de subsidies in de gezondheidszorg
sector niet mag worden getornd. Voorts
wil hij met bepaalde subsidies in de cul
turele sector niet verder gaan dan tot
en met 1971- Hij is van oordeel, dat voor
zoveel de exploitatie-lasten niet door
subsidie worden gedekt deze overblijvende
lasten moeten worden gedekt door de en
treeprijzen. Op het gebied van het betaald
voetbal en de amateur-topsport ziet hij
geen taak voor de gemeente.