- 76 - Volgnos 59 en 116 (Hoofdstuk III) Komt de opbrengst van bonnetjes voor verkeerd of zonder parkeer schijf par keren ten gunste van de uitgaven voor de parkeercontroleurs? Deze opbrengst is begrepen in de raming van volgnr. 59 en wordt aan het Rijk uitgekeerd, (volgnr. 116) Hoofdstuk YIII, par. 7? Feestverlichting. Volgnr. 554» Als de winkelstraten hun feestver lichting hebben branden gedurende de maand december, kan dan Energie bedrijven niet enkele 'openbare ge bouwen een extra licht-accent" geven? Nagegaan wordt in hoeverre aan enkele markante punten, (eventueel ook buiten de maand december) een extra "licht- accent" kan worden gegeven. Hoofdstuk X, Stadsautobusdienst. Volgno. 600. Hat voor plannen worden er ontwik keld om het openbaar vervoer in de stad te stimuleren. Voorts worden in de kostenvergelij- king openbaar vervoer tegenover pri vévervoer ook in rekening gebracht de kosten welke het privévervoer ver oorzaakt in de stad door - straat verbredingen, bruggen (Prins Hen- drikbrug!en dammen, met als re sultaat hiervan de verwoesting van de binnenstad? En zo ja, willen B.en deze kos- tenvergelijking eens publiceren? Is, gezien de grote tekorten op de stadsautobusdienst, een verminde ring en een verandering van de lijnen niet binnenkort noodzakelijk? Hoe staat B. en tegenover een "rondwegbus" In oktober van het vorig jaar zijn, als uitvloeisel van een door het Centrum voor vervoersplannen te Utrecht en de Eriese Autobusmij. Pram N.V. ingesteld uitgebreid onderzoek van de stadsauto busdienst, in de dagbladen een aantal voorlopige gegevens met betrekking tot aard en omvang van het stadsautobusver- voer bekend gemaakt. Binnen enkele maanden verwachten wij op dit onderzoek gebaseerde voorstellen ter verkrijging van een zo hoqg mogelijk rendement van de stadsautobusdienst Omtrent de in het tweede gedeelte van de vraag bedoelde vergelijking van de kosten ten behoeve van openbaar- en privévervoer kunnen wij geen opgave verstrekken. Beantwoording van deze vraag zal eerst kunnen plaatsvinden na ontvangst van de in de vorige vraag bedoelde voor stellen. Aangezien uit de, in het kader van het bovenbedoelde onderzoek, verzamelde gegevens reeds is gebleken, dat 72$ van de passagiers de bestemming "cen trum" heeft, lijkt een "rondwegbus" ons niet aantrekkelijk. Overigens ver wijzen wij naar het antwoord op de vori ge vragen.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1972 | | pagina 80