- 76 -
Volgnos 59 en 116 (Hoofdstuk III)
Komt de opbrengst van bonnetjes voor
verkeerd of zonder parkeer schijf par
keren ten gunste van de uitgaven
voor de parkeercontroleurs?
Deze opbrengst is begrepen in de raming
van volgnr. 59 en wordt aan het Rijk
uitgekeerd, (volgnr. 116)
Hoofdstuk YIII, par. 7? Feestverlichting.
Volgnr. 554»
Als de winkelstraten hun feestver
lichting hebben branden gedurende
de maand december, kan dan Energie
bedrijven niet enkele 'openbare ge
bouwen een extra licht-accent"
geven?
Nagegaan wordt in hoeverre aan enkele
markante punten, (eventueel ook buiten
de maand december) een extra "licht-
accent" kan worden gegeven.
Hoofdstuk X, Stadsautobusdienst.
Volgno. 600.
Hat voor plannen worden er ontwik
keld om het openbaar vervoer in de
stad te stimuleren.
Voorts worden in de kostenvergelij-
king openbaar vervoer tegenover pri
vévervoer ook in rekening gebracht
de kosten welke het privévervoer ver
oorzaakt in de stad door - straat
verbredingen, bruggen (Prins Hen-
drikbrug!en dammen, met als re
sultaat hiervan de verwoesting van
de binnenstad?
En zo ja, willen B.en deze kos-
tenvergelijking eens publiceren?
Is, gezien de grote tekorten op de
stadsautobusdienst, een verminde
ring en een verandering van de
lijnen niet binnenkort noodzakelijk?
Hoe staat B. en tegenover een
"rondwegbus"
In oktober van het vorig jaar zijn, als
uitvloeisel van een door het Centrum
voor vervoersplannen te Utrecht en de
Eriese Autobusmij. Pram N.V. ingesteld
uitgebreid onderzoek van de stadsauto
busdienst, in de dagbladen een aantal
voorlopige gegevens met betrekking tot
aard en omvang van het stadsautobusver-
voer bekend gemaakt. Binnen enkele
maanden verwachten wij op dit onderzoek
gebaseerde voorstellen ter verkrijging
van een zo hoqg mogelijk rendement van
de stadsautobusdienst
Omtrent de in het tweede gedeelte van
de vraag bedoelde vergelijking van de
kosten ten behoeve van openbaar- en
privévervoer kunnen wij geen opgave
verstrekken.
Beantwoording van deze vraag zal eerst
kunnen plaatsvinden na ontvangst van
de in de vorige vraag bedoelde voor
stellen.
Aangezien uit de, in het kader van het
bovenbedoelde onderzoek, verzamelde
gegevens reeds is gebleken, dat 72$
van de passagiers de bestemming "cen
trum" heeft, lijkt een "rondwegbus"
ons niet aantrekkelijk. Overigens ver
wijzen wij naar het antwoord op de vori
ge vragen.