No. 1555.
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN
overwegende, dat het wenselijk is voor het hierna omschreven
gebied een voorbereidingsbesluitex artikel 21 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening te nemen;
gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van
7 februari 1974 (bijlage no. 52);
gelet op artikel 21 en volgende van de Wet op de Ruimtelijke
Ordening;
BESLUIT
te verklaren, dat een herziening van het bestemmingsplan wordt
voorbereid voor het plangebied "Schenkenschans", zoals dit nader met
een zwarte stippellijn op de bij dit besluit behorende tekening
no. 90-10 is aangegeven.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.
Aankoop diverse percelen.
Bijlage no. 53» Leeuwarden 7 februari 1974.
Aan de gemeenteraad.
De eigenaren van de in onderstaande staat vermelde percelen zijn
bereid deze eigendommen aan de gemeente te verkopen voor de eveneens
in deze staat genoemde prijzen.
No. Plaatselijke aanduiding Kadastrale bekendheid Grootte Prijs,
v/h perceel. v/h perceel.
1. Roekstraat 10 Lwd. D 1570 46 ca 7 «300,-
2. Aylvastraat 8 Hzm. B 2016 112 ca 20,450,-
3. Aylvastraat 28 Hzm. B 3528 107 ca 17.380,-
4. Huizumerlaan 101 Hzm. B 4618 193 ca f 36.000,-
De verwerving van de bovenbedoelde percelen is voor de gemeente van
belang, omdat zij zijn gelegen in een te saneren stadswijk, dan wel benodigd
zijn voor wegaanleg en voor realisering van een (toekomstig) bestemmingsplan.
De waarde van de aan te kopen percelen is getaxeerd door een commissie
van deskundigen. De desbetreffende rapporten liggen voor U ter inzage. Wij
achten de aankoopsommen, alsmede de bedingen, waaronder de eigendoms
overdrachten overigens kunnen plaatsvinden, aanvaardbaar.
De hiervoor omschreven percelen zijn op de ter inzage gelegde
tekeningen roodomlijnd aangegeven.
Wij geven U in overweging te besluiten overeenkomstig de hierna
afgedrukte ontwerpen.
De adviezen van de Commissie voor het Grondbedrijf zullen bij de
stukken ter inzage worden gelegd.
Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden,
J.S. Brandsma Burgemeester.
de Jong Secretaris.