Ir?
I
I
J
1
No2815b.
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN
Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 28 fe
bruari 1974 (bijlage 110. 7*0 5
BESLUIT:
I. aan te kopen van Sj. Rinia en diens echtgenote H.A. van Hossel bei
den wonende te Leeuwarden, Soendastraat 11, het erfpachtsrecht op
het perceel, kadastraal bekend gemeente Leeuwarden, sectie G, num
mer 12507, groot 85 centiare, met de op dat perceel staande opstal,
plaatselijk bekend Soendastraat 11, voor een prijs van 26.150,
en voorts onder de volgende bedingen:
1Het onroerend goed wordt overgedragen met alles wat daarop of
daarin aanwezig is voorzover door de wet als onroerend aangemerkt
wordende, en met alle daarop rustende erfdienstbaarheden en lasten
en daaraan verbonden rechten, doch vrij van huur, hypotheek on
beslag;
2. de levering geschiedt op de dag van het verlijden van de akte van
overdracht
5. van de levering af komen alle zakelijke lasten en belastingen,
v/elke van het over te dragen onroerend goed worden geheven, voor
rekening van de gemeente Leeuwarden;
4. de verkopers zijn tot geen andere vrijwaring gehouden dan tot die
wegens uitwinning;
5. partijen doen afstand van het recht tot het vragen van ontbinding,
als bedoeld in de artikelen 1J02 en 130J van het Burgerlijk
Wetboek;
6. vooruitlopende op de definitieve eigendomsoverdracht verlenen
de verkopers aan de gemeente Leeuwarden het recht om vrijelijk
over het onroerend goed te beschikken met ingang van 5 februari
1974, of met ingang van de datum waarop de huidige gebruikers na
5 februari 1974 het onroerend goed ontruimd hebben opgeleverd en
de koopster hiervan in kennis hebben gesteld;
7« het risico voor het gekochte komt voor rekening van de gemeente
Leeuwarden vanaf het moment van het tot stand komen van het be
sluit van de Gemeenteraad tot aankoop van het onderhavige on
roerend goed;
8. de kosten van overdracht komen voor rekening van de gemeente
Leeuwarden;
II. het onder I bedoelde perceel onder te brengen in het Woningbedrijf.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.