- 8 - 28. Is van mening dat de ontsluiting van Deze kwestie is onder punt 7 in de Camminghaburen wel moet lopen via het raadsbrief uitvoerig behandeld. Kort- gebied Kalverdijkje. heidshalve verwijzen wij daarnaar. 29. Er wordt gesproken over een sluip- In hoeverre de sluiproute Basisweg - route vanaf de basisweg via 1e Kanaal- 1e Kanaalbrug - Oostergrachtswal mee- weg naar de Oostergrachtswal. Denkt valt is feitelijk weergegeven in de be- dat dit wel mee zal vallen. rekeningsresultaten. De beoordeling van De benaming 1e Kanaalweg is onjuist; dit resultaat blijft subjectief. dit moet zijn 1e Kanaalsbrug. Miedema 30. Is van mening dat de wegen de woon gebieden moeten ontzien; in het plan moet hier goed aan worden voldaan. 31. Het voorliggende plan legt te veel het accent op de auto; de mogelijk heden voor fietser, wandelaar en auto bus moeten op de juiste wijze in het plan worden ingepast. 32. De Basisweg ontmoet geen bezwaar mits minstens op 2 of 3 plaatsen onder doorgangen voor fietsers en voetgan gers worden aangebracht* Deze vraag moet voor 15 maart a.s. beantwoord worden. 33» Twijfelt aan de noodzaak tot de aan leg van de noordtangent. Vraagt zich af of niet kan worden vol staan met enkele tunnels onder de noordelijke ringweg. Verzoekt dit eventueel in het fietspadenplan op te nemen. Ingeval de noordtangent wel in het plan wordt gehandhaafd het tijdstip van realisering naar achteren schui ven. 34° Heeft onder invloed van de cijfers uit de prénota z'n tegenstand tegen de zuidtangent opgegeven. Is evenwel van mening dat het tijd stip van realisering naar achteren moet worden geschoven. Deelt de mening van de heer Heidinga m.b.t. het tracé. Voor het antwoord wordt verwezen naar het antwoord op vraag 14. Voor het antwoord wordt verwezen naar de reactie op opmerking 5° Onderdoorgangen onder de Basisweg zijn in principe mogelijk. Bij de nadere uitwerking van het tracé van deze weg zal echter moeten blijken hoe en waar dit technisch uitvoerbaar is.- Deze vraag kan dus nu niet afdoende wor den beantwoord. Voor het antwoord wordt verwezen naar de raadsbrief en de mactie op opmer king 27. Op het tijdstip van realisering zal in het faseringsschema van het Verkeer en Vervoersplan nader worden ingegaan. Voor het overige wordt vervrezen naar het antwoord op vraag 25- Wil gaarne weten of bij aanvaarding D.-De verbinding naar Werpsterhoek is dan. van de zuidtangent volgens het reken- ons inziens niet nodig. De weg Werpster model de aansluiting naar Werpster- hoek-Hemrik -sein zal binnen niet al te hoek ook gehandhaafd blijft. lange tijd door de provincie worden aan gelegd. Kan kruising van de spoorlijn door de Oostergoweg plaats vinden zonder dat de spoorlijn omhoog gaat? Ik zou het op prijs stellen dat voor de volgende vergadering op dit punt duidelijk wordt ingegaan, want het omhoog brengen van de spoorlijn is een wezenlijke beslissing. C. de Jong. I-list in de prénota de aanwijzing voor de parkeervoorzieningen voor het ver keer van en naar het centrum. Het plan' had daarmee aan duidelijkheid gewonnen. Hetzelfde geldt voor het ver keer dat via de Groningerstraatweg de stad binnenkomt. Sluit zich aan bij de heer ten Hoeve v.w.b. de uitspraak voor 15 maart a.s. met betrekking tot de keuze tus sen de Kanaalweg en de Merodestraat Deelt de opvatting van de heer Geerts m.b.t. de kantorennota. Is het eens met de opmerking van de heer -ten Hoeve om de Oostergoweg te ontlasten. Neemt aan dat op 15 maart a.s. niet behoeft te worden beslist ovèr de vraag of straks geen verkeer meer mo gelijk is over de Schrans. Schaafsma. Het I.B.V. gaat er vanuit dat het ver schil in autobezit tussen Leeuwarden en de rest van Nederland (195 O/OO en 220 O/OO) wordt ingehaald zonder dit te motiveren. Extrapolatie vanuit het ene of het andere uitgangspunt geeft een belang rijk verschil in eindresultaat. Voor de bestudering van de oplossing voor de kruising spoorlijn-Oostergoweg zal in overleg met het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en met de Neder landse Spoorwegen een werkgroep worden ingesteld. Naar verwacht wordt zal de spoorlijn gedeeltelijk omhoog en de Oostergoweg gedeeltelijk omlaag moeten worden gebracht. Een gelijkvloerse krui sing tussen de spoorlijn en de Oostergo weg lijkt niet haalbaar. In de prénota is op blz. 57 in zeer al gemene zin ingegaan op de effecten van het weren van langparkeerders. Een ver dergaande behandeling kan worden ver wacht bij het volgend deel van de ver- keers- en vervoersstudie. Voor het antwoord wordt verwezen naar de reactie op opmerking 10. Voor het antwoord wordt verwezen naar het antwoord op vraag 12. Voor het antwoord wordt verwezen naar het antwoord op vraag 2. Inderdaad behoeft op 15 maart a.s. nog niet te worden beslist of verkeer over de Schrans mogelijk zal blijven. Ter verduidelijking zij gesteld dat het plan uitgaat van een Schrans die ten minste verkeersluw is, maar die ook voetgangersgebied bedienend verkeer) mag zijn. Voor de reactie op de opmerkingen 42, 43 en 44 wordt vervrezen naar de reacti op opmerking 19°

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1976 | | pagina 263