Bijlage II
Fasering van de aanleg van de Basisweg en de Oostergoweg (zie schets A.
1o Wegen.
Bestaande- wegen die tot nader "beslissing hoogstens
partieel worden aangepast. Huidige profiel "blijft
dus in eerste instantie gehandhaafd.
gedeelte van de Oostergoweg dat zo spoedig mogelijk moet
worden aangelegd;, uitvoering in 4 rijstroken.
Subsidie-toezegging Rijkswaterstaat (50%) is einde 1974
verkregen;
Subsidie Econ. Zaken wordt aangevraagd.
2. Verkeersknooppunten.
I. De oplossing van dit knooppunt moet zo snel mogelijk worden
voorbereid; er dient daarom zo spoedig mogelijk een werkgroep
te worden ingesteld waaraan ook de Ned. Spoorwegen en Rijkswater
staat deelnemen;
fasering in dimensies zal moeilijk zijn, moet echter wel in de
studie worden opgenomen; de kruising zal plaatselijk ongelijkvloers
moeten worden uitgevoerd.
II. Gelijktijdig net I dient een werkgroep te worden ingesteld ter
bestudering van do stedebouwkundige- en verkeersoplossing tus
sen Zuiderplein en Langemarktstraat
Deze studie dient dé volgende mogelijke eindfasen te omvatten;
a. 4-strooksweg door de van Swietenstraat met doorbraak naar
Zuidorplein (consequenties voor de bebouwing aan de noord-
c.q. zuidzijde van de van Swietenstraat);
b. 4-strooksweg waarvan;
- 2 rijstroken in één richting door de van Swietenstraat met
doorbraak naar Zuiderplein;
- 2 rijstroken in tegengestelde richting langs het station;
III. Onderzoeken of do door de D.S.O. voor dit verkeersknooppunt ge
maakte oplossing aansluit op de oplossing die in overleg met
Rijkswaterstaat voor knooppunt IV kan worden bereikt;
IV. Samen mot Rijkswaterstaat nagaan waar, hoe en binnen welke
termijn deze brug er kan c.q. moet komen.
OPMERKING
de studio voor de oplossing III en IV is niet zo urgent
als voor I en II, daar dan via de bestaande toegangsweg
tot aan de Borniastraat (EP), de Borniastraat (DE) en
het dan aangelegde deel van de Oostergoweg (CD) de nieuwe
toegangsweg naar het centrum in eerste fase aanwezig is.
A B
D E
E P
F G
C D