111-1-1
PAR. 1. BELEIDSSECTOR ALGEMEEN BEHEER.
Algemeen.
1Hulsvesting secretarie en gemeentelijke diensten.
De laatste jaren is met betrekking tot de huisvesting van de
secretarie en de gemeentelijke diensten een aantal aanzienlijke
verbeteringen tot stand gebracht. Wij noemen het Princessehof
de Stedelijke Bibliotheek en het Gemeente-Archief, de Gemeente
lijke Gezondheidsdienst en de Schooladviesdienst, de Gemeente
lijke Sociale Dienst, de inrichting van het voormalig Stadhouder
lijk Hof en de verbetering van het pand Gouverneursplein 55 ten
behoeve van de afdeling Onderwijs. Een aantal bouwplannen c.q.
verbeteringen worden thans gerealiseerd of zullen binnenkort
plaatshebben, zoals de brandweerkazerne, het politiebureau en de
verbouwing van de panden Raadhuisplein 21 en 2 5 ten behoeve van
de afdelingen B.B.M.V. en V.O.W.
Wij hebben ons erop beraden wat er de eerstkomende tien jaar in
dit verband nog moet gebeuren. Wij zijn tot de conclusie gekomen,
dat de Dienst Stadsontwikkeling in deze periode gehuisvest zal
moeten blijven op de huidige plaatsen, te weten aan de Wisses-
dwinger, aan het Jacobijnerkerkhof en aan de Arendstuin. Bij het
gebouw aan de Wissesdwinger zal op de plaats van het voormalig
badhuis een aantal verbeteringen worden aangebracht.
Het Woningbedrijf zal naar onze mening eveneens in de eerste tien
jaar op de huidige plaats gehuisvest kunnen blijven. Ook hier zul
len dan verbeteringen noodzakelijk zijn.
Voor de Dienst Reiniging zal nieuwe huisvesting moeten worden ge
vonden in de omgeving van de Greuns. Wij zullen U binnenkort een
voorbereidingskrediet vragen voor het voorbereiden van plannen.
Ook de Dienst voor Sport en Recreatie zal nog andere huisvesting
moeten hebben. De mogelijkheden hiertoe worden nog nader bestu
deerd.
2Personeelsbeleid.
Wij hebben besloten een begin te maken met een grotere openheid
bij promoties. Tot nog toe was het zo, dat aan een ambtenaar niet
werd medegedeeld of er voor hem een promotievoorstel werd gedaan
of niet.
Voor het eerst in het kader van de promoties per 1 januari 1977
zal een gewijzigde procedure worden gevolgd welke globaal het
volgende inhoudt. Aan alle ambtenaren zal de datum bekend worden
gemaakt, waarop de promotielijst wordt samengesteld. De ambtenaar
krijgt het recht vanaf die datum bij zijn diensthoofd te infor
meren of zijn naam op de lijst voorkomt.